מדריכי דירה ומשכנתא    

איך מוצאים דירה במחיר מציאה

מעודכן ל-09/2019

כולנו יודעים שזו לא תקופה טובה לרוכשי הדירות, מחירי הדירות נעים בין סטגנציה לעליית מחירים. יוצאי דופן הם זוכי מחיר למשתכן, אבל עד הבחירות והקמת הממשלה לא צפוי לנו פרויקט מפואר.

לכן יש כמה דרכים למצוא דירות במחיר מציאה באזורי ביקוש. שיטה שהמשקיעים כבר מכירים. אבל המדינה בינתיים מרחיקה משקיעים באמצעות מיסוי ומגבלות שונות. לכן זה זמן טוב למחפשי דירה למגורים.

קודם כול מומלץ לא לחפש דירה לבד. יש מתווכים המתמחים באזור מגורים מסוים ומכירים את רמת המחירים בו. מומלץ שתדעו מראש  את התקציב שלכם ואת גודל הדירה המבוקש. עוד צריך לעבור על המודעות באזור ובלוחות המקוונים מדי יום ביומו  ולראות איפה יש פתאום הזדמנות.

מתי אפשר למצוא דירות במחיר מציאה

דירות במחיר מציאה לא מוצאים בקלות וצריכים לחכות להזדמנות שבה המוכרים ירצו למכור את הדירה מהר בלי שיש בה ליקויים מהותיים. מתי זה קורה? דירות שמתפנות עקב ירושה הן דירות כאלו, גם דירות מכונס נכסים. עוד אופציה כזו היא דירות שנמצאות בסכסוך משפטי. גם דירות שהבעלים עוזב למשל לרילוקיישן הן הזדמנות כזו. סיבה אחרת היא מצב בריאותי או גיל, למשל מבוגרים שרוצים דרך נגישה יותר. סיבה אחרת היא הורים שרוצים לעזור לילדים שלהם לקנות דירה משל עצמם במהירות.

לפעמים אחד הצדדים בגירושין ירצה למכור את הדירה מהר. גם דירות של מישהו שנקלע למצוקה כספית וחייב למכור את הדירה למימון הן הזדמנות כזו. כדי למצוא אותן מהר, צריך להטות אוזן ולהיות עם אצבע על הדופק, להקשיב לשיחות במשרד, ברחוב, לקרוא בעיתונים ובמקומונים אולי הנה פה נפלה ההזדמנות. אפשר גם לשאול אם אתם מכירים מישהו שצריך למכור דירה.

דירות במחיר מציאה – ממה להיזהר

לא תמיד הסיבה למחיר המציאה היא טובה לנו. החשש הגדול הוא בעיקר מהונאה, אבל לא רק. יכול להיות שלדירה יש ליקויים רבים, יכול להיות שמדובר בשכונה בעייתית, שמתוכננות בה עבודות שישנו את פניה ולא לטובה. סיבה אחרת היא תשלומים גבוהים על תשתיות או על ועד. ייתכן גם שבשעות מסוימות מאוד הסביבה רועשת מאוד.

בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עורכי דין ושמאים ואף מהנדסים לפני שממהרים לקנות דירה במחיר מציאה.

רכישת דירה להשקעה

נדל"ן מסחרי – איך משקיעים? מה התשואה? כל מה שצריך לדעת!