מדריכי בנקאות    

איפה למצוא כספים אבודים ומאיזה גופים שטוענים שיעזרו לכם, צריך להיזהר?

pixabay

מעודכן ל-07/2021

לפני שנענה על השאלה שבכותרת, נענה על השאלה מהם כספים אבודים? ובכן, כספים אבודים הם הכספים שאין לכם מושג שהם בבעלותכם, אבל הם שלכם, הם פשוט הלכו לאיבוד בגלל סיבות שונות. כספים אבודים יכולים להיות מחשבון שפתחתם בעבר, כספים שקיבלתם בירושה ועוד.

חסכונות פנסיוניים ישנים יכולים ללכת לאיבוד, חשבונות לא פעילים שאולי פתחתם לצורך מסוים כמו מלגה או  הטבה מסוימת, אפילו חשבונות שלא ניתנה לגביהם הוראה במשך עשרה חודשים נחשבים חשבונות רדומים.  אלו יכולים להיות גם חשבונות מט"ח. גם חשבונות שההורים שלכם פתחו לכם.

עוד אפשרות היא ביטוחים ששכחתם מהם. אלו יכולים להיות פוליסות שאינן בתוקף, מוצרי ביטוח המשמשים כחיסכון פנסיוני (לדוגמה ביטוח החיים שנלווה ל"ביטוח מנהלים"), ביטוחים שנערכו לתקופה של עד שלושה חודשים וביטוחים שרכשתם בעבר וכיום אינם מתאימים לצורכיכם וכאמור כספי ירושה.

את הכספים אפשר למצוא בקלות היום באמצעות הר הכסף או הר הביטוח. היתרון הוא שתוכלו לבדוק כספים גם עבור קרובי משפחה וגם עבור אלו שנפטרו. עם זאת, בחלק מהמקרים ייתכן שתקבלו קנסות או שתאבדו תנאים מיוחדים עם המשיכה. .אפשרות נוספת המסלקה הפנסיונית – במסלקה הפנסיונית  תוכלו למצוא מידע גם על חסכונות פעילים וגם מידע אודות פרטי החסכונות והסכומים שנצברו בהם, עם זאת לשימוש באתר יש צורך בהרשמה וכניסה באמצעות שם משתמש וסיסמה המידע כרוך בתשלום סמלי וניתן לקבל מידע מחברה מסוימת או מידע פנסיוני מלא. לאחר הגשת בקשה באתר הבקשה מועברת  לכלל הגופים הקיימים בישראל. תוכלו להיעזר גם באנשי קפטן חיסכון בשביל כך אלו עוזרים למצוא את הכספים בצורה ידנית, יוצרים קשר בחינם עם הבנקים וחברות הביטוח ומטרתם להפוך את ההליך לפשוט יותר.

אם יש חסכונות, תוכניות או פיקדונות שאתם מעוניינים לשמור, שימו לב מהם דמי הניהול. את דמי הניהול  תוכלו לראות בדוחות השנתיים והרבעוניים.

בכל מקרה היזהרו מנוכלים הדורשים תשלום עבור השירות:

המועצה לצרכנות אף פרסמה את שמות בתי העסק, שנגדם התקבלו תלונות במועצה לצרכנות, כפי שהם מזדהים בטלפון או כפי שהועברו על ידי המתלוננים:

הר הכסף-המרכז לאיתור כספים אבודים

הכסף שלך

איזי פיינד

אומדן סוכנות ביטוח

איזי דיגיטל

מ.ה.ל – מ.ד.ד 

המרכז למימוש זכויות

 פלטינום גולד

הר הכסף – מצאתם כספים אבודים? מסתבר שלא פשוט לקבל את הכסף

הר הכסף – איך מאתרים את הכסף שלנו?

המסלקה הפנסיונית – כל החסכונות מרוכזים במקום אחד