אישים במגזר הפיננסים    

אלדד פרשר – מקמפיין נגד דיגיטיציה עד המלצות קנייה

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות

אלדד פרשר  (1963) הוא המנכ"ל של בנק מזרחי-טפחות . פרשר למד תואר ראשון ושני במינהל עסקים באוניברסיטה העברית.  העבודה הראשונה שלו בתחום הכלכלה הייתה במשרד האוצר  במחלקת הביקורת של החשב הכללי. לאחר שנתיים בלבד הפך לעוזר של החשב הכללי, אלי יונס. לאחר מכן שימש כסגן נציג האוצר בארצות הברית. כשחזר לארץ בשלהי שנות התשעים מונה לסגן החשב הכללי בענייני מימון. עם פרישתו של ניר גלעד היה למשך תקופה החשב הכללי בפועל. אך לבסוף מונה ירון זליכה לתפקיד.

אל בנק מזרחי הגיע ב-2004 כשאלי יונס מינה אותו לתפקיד מנהל החטיבה הפיננסית, ב-2013 מונה למנכ"ל החברה. בתקופת כהונתו חלו כמה אירועים:

המלצת קנייה מסיטי ואקסלנס: שני בתי ההשקעות אקסלנס וסיטי נתנו למניית מזרחי המלצת קנייה בעיקר בזכות הרווחים מתיק המשכנתות

ההסדר בעקבות פרשת המסים: בנק מזרחי בראשותו הגיע להסדר של קנס מופחת בעקבות פרשת העלמת המסים, בטענה שבנקים ישראליים סייעו לאזרחים אמריקאים להעלים מסים. את הקנס שילם לאחר ששילם כבר סכום זה  בהפרשות בגובה 195 מיליון גדולר, שבעקבותיה הפסיק הבנק לחלק דיבידנד. האירועים המדוברים קרו כשפרשר שימש בתפקידי הנהלה בכירים בבנק כמנהל החטיבה  הפיננסית  וכיו"ר מזרחי שוויץ

רווח: למרות הקנס הרווח הנקי בשנת 2018 הסתכם ב-1.206 מיליארד שקל, המשקף תשואה שנתית על ההון של 8.5%.

עלות שכר: עלות שכרו של המנכ"ל אלדד פרשר הסתכמה בשנת 2017 ב-3.32 מיליון שקל. מתוכם השכר עצמו עמד על 2.58 מיליון שקל והיתרה כוללת הפרשות סוציאליות ומענק בגובה 25 אלף שקל לעומת מעל 6 מיליון שקל ב-2014 לפני חוק הגבלת השכר במוסודת הפיננסיים.

על השאלה אם מתכוון לפרוש בעקבות החוק השיב בראיון בידיעות: "אשקר אם אגיד שלא עבר לי בראש, אבל אני נהנה מהתפקיד"

והוסיף:

לא רק בגלל הירידה המשמעותית בשכר, אלא הרבה יותר בגלל הדרך. הדורסנות, ההתלהמות, השמחה לאיד כאילו יש כאן עסק עם אויבי הציבור. זה בהחלט מעורר מחשבות נוגות על הסביבה הבעייתית שבה אנחנו פועלים. אני סבור שלאורך זמן החוק ישליך על אורך התקופות שבהן מנכ"לים יישארו בתפקיד, על הרצון של סמנכ"לים להיות מנכ"לים, ועל הנכונות של צעירים מבריקים להיכנס למערכת ולראות בה את עתידם. החשש הגדול הוא יצירת בינוניות בשכבות הבכירות של המנהלים בבנקים".

קמפיין נגד הדיגיטציה: להבדיל ממהלכים של הבנקים הגדולים ובראשם לאומי שסגר סניפים והגדיל את ההשקעה בדיגיטציה, מזרחי יצא בקמפיין הפוך עם הדגשה על השירות האישי והפך לבנק השני במספר הסניפים שלו.

אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות: "תוכנית למשתכן עולה כסף, ולא בטוח שהיא מצליחה"

פרשר: ";תוכנית מחיר למשתכן תעלה את מחירי השכירות במרכז";