חדשות    

אל על תשלם לסוכנים עמלה של 3%

לאחר שבוטלה האפשרות של סוכני הנסיעות למכור ביטוחי נסיעות, ניצחון מזערי לסוכני הנסיעות: אל על תחזור לשלם עמלה של 3% לצד תמריצים לפי יעדים

אל על הודיעה לבורסה לניירות ערך שתשלם לסוכני הנסיעות שלה עמלות בסך 3% – החל מ-1 ביוני. אומנם פעם שילמה אל על עמלות שהגיעו עד 5%, אך בשל  הצורך להצטמצם בשל התחרות מול חברות הלואו קוסט ומחירי הסולר העולים, הודיעה החברה בשנה שעברה על ביטול עמית הבסיס – מהלך שהרגיז לא מעט את ססכני הנסיעות.

כעת, לאחר משא ומתן הודיעה אל על כי תציע לסוכנים  תגמול קבוע ובשיעור שלא יעלה על 3% ביחס לכרטיסי הטיסה שיימכרו. בנוסף יוצעו תמריצים בהתאם לרמת העמידה ביעדי המכירות. הסכם זה תקף עד סוף מאי 2024.

זו בשורה משמחת  לסוכנים, כיוון שלשכת מארגני תיירות נכנסת צופה ביוני שיא של כניסות תיירים, כיוון שחברי הלשכה דחו קבוצות רבות ממאי ליוני בגלל החשש מפני חוסר מקום באירוויזיון, מה שכמובן לא קרה. בנוסף סוכני הנסיעות סבלו משנה קשה לאחר שבית המשפט החליט שלא לאשר להם למכור ביטוחי נסיעות, לאחר תביעת סוכני הביטוח.
מנכ"ל הלשכה יוסי פתאל מסר, כי בעת היערכות חברי הלשכה להבאת קבוצות לחודש מאי כבר מתחילת 2019, המחירים היו גבוהים במיוחד ולא היו חדרים זמינים לקבוצות, אי לכך הועברו הביקושים בחלקם לחודש יוני, שכבר עתה ברור שיהיה חודש מצוין של ביקורי תיירים בישראל.