זכויות עובדים    

ארגון מחדש – איך להתכונן

מעודכן ל-02/2019

חפשו הזדמנויות חדשות, הימנעו מקיטורים ומשמועות,ושאלו שאלות – איך לעבור רה-ארגון בסבבה

בסקר שערכו Harvard Business Review וחברת ייעוץ מלונדון בשם Quartz Associates והקיף 2,400 מעסיקים, 80% אמרו שהם רואים את הרה-ארגונים נמשכים באותו קצב או בקצב מואץ בחמש השנים הבאות. כך מדווח וול סטריט  ג'ורנ'ל

יש חברות שהתרגלו לבצע ארגון כזה בכל שנה וחצי, ולכן הן גורמות תשישות בקרב המועסקים. "זה מייצר אווירה של שיבוש קבוע ואי-ודאות בין העובדים", אומר סטפן היידרי-רובינזון, מנכ"ל Quartz Associates.

אפשר לצאת מרה-ארגון כזה עם משרה דומה או משופרת, אבל זה מחייב שקט נפשי בזמן הסערה, פיתוח רשתות קשרים (נטוורקינג) וחיפוש הזדמנויות סמויות. העובדים מתחילים להרגיש שהם צריכים לזכות במשרה שלהם בחזרה, שמועות נפוצות ותסכול גובר ולכן חלק אף מתחילים לחפש משרות אצל מעסיקים אחרים. רה-ארגון מכל סוג נוטה לעורר בקרב העובדים חשש מאובדן מקום העבודה, בלי קשר למטרה שעליה הצהירה החברה. מעסיקים רבים לא מודעים ומאריכים את הסבל על ידי גרירת ההתארגנות זמן רב מדי. ורק 12% משיגים את היעדים שלהם בתאריך שנקבע מראש,

הנהלות רבות גם מרככות את ההודעות על כוונותיהן ולא מפרסמות פרטים על האופן שבו יושפעו מהמהלך העובדים. לעיתים בכירים עשויים לומר שאין תוכניות לפיטורים, כאשר ברור שישנה.ולכן  מתערער האמון שנחוץ להצלחת רה-ארגון. שני שלישים מהארגונים-מחדש פוגעים בפריון העבודה כשהם מתארגנים מחדש,.

מצד העובדים הם צריכים לשאול את המנהלים כמה שיותר שאלות, במקום להסתמך על השמועות, חשוב במיוחד להתעניין בהזדמנויות עבודה חדשות. אם המעסיק לא פרסם אותן, בקשו מהמנהלים את ההצעות בתחומים שקרובים ללבכם. אם יש הזדמנות להצטרף לצוות שעובד על פרויקט, כדאי לנצל אותה.

עדכון קורות החיים ושמירה על רשת קשרים מחוץ לעבודה יכולים לתת ביטחון בתקופת רה-ארגון. אם עמיתים לעבודה מפוטרים, אפשר לעזור להם ולתת להם גישה לרשת הקשרים שלכם .

איך לעבורבקלות רה-ארגון:

1.אל תרכלו ואל תקטרו

2. בקשו ממנהלים מידע במקום להישען על שמועות

3. הציעו להתנדב לפרויקט

4. בחנו הזדמנויות

5. דברו עם מקבלי ההחלטות ויידעו אותם על הערך שלכם

6. אם צריך חפשו עבודה חדשה

7. תהיו עם אנשים שיעודדו אתכן

8. חשפו עוד עובדים לרשת הקשרים שלכם

 

למעסיק:

א. יידעו את העובדים

ב. אל תגררו את התהליך

ג. אל תשקרו. אם ברור שיש שתוכנית פיטורים עדיף להצהיר עליה מליצור אי-ודאות

עובדים בהייטק מול עובדות בהייטק – פערי השכר? תחומי האחריות? ולמה יש פחות נשים בהייטק?