חדשות    

אריאל אטיאס, שר השיכון נגד האוצר – "הם לא רוצים דיור ציבורי"

אריאל אטיאס, שר השיכון והבינוי תקף בתכנית "סדר יום" ברשת ב' את אנשי משרד האוצר עקב התנגדותו של האוצר להצעת החוק להקצאת 5% מהדירות בפרויקטים שנבנים על קרקעות מדינה לדיור ציבורי. אטיאס מנהל בחודשים האחרונים מאבק מול שטייניץ, שר האוצר שמטרפד יוזמות שלו שאמורות להביא לקיפאון ואף ירידה במחירי הדירות. אטיאס מנסה להרחיב את היצע הדירות, דרך הגדלת המכרזים לקרקעות. אך, מישהו צריך לטפל גם בביקושים, למצוא פתרונות לאותם זוגות צעירים ואנשים שרוצים לקנות דירה. הפתרון צריך להיות כוללני שמאחד מספר משרדים בממשלה, אך לאוצר יש בו מרכיב וחשיבות גדולה.
על כל פנים, נראה שאת המאבק הגדול ביותר של אטיאס הוא מנהל מול נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר שדרך הריבית הנמוכה שהוא מקבע, גורם לביקושים הולכים וגדלים למשכנתאות ולדירות. אטיאס מתלונן על כך שפישר דואג בעיקר לבנקים וליציבותם; הוא סבור שמחנק האשראי, וחוסר הנכונות של הבנקים לספק אשראי לחברות נדל"ן, פוגע בצורה קשה בשוק הדירות (דרך הקטנת היצע הדירות) והוא סבור שזה בתחום אחריותו של פישר.
כך או כך, בתוכנית הכל דיבורים תקף אטיאס את האוצר על בנודע לדיור הציבורי – "מדינת ישראל לא רוצה היום דיור ציבורי. זאת מדיניות של שר האוצר שמתנגד לכך. הם לא מתכחשים לזה. הבאתי הצעה לוועדת השרים לפיה 5% מכל פרויקט יילך לדיור ציבורי, זה כסף קטן ליזם, ולא יכביד על תקציב המדינה. אנחנו נעלה את זה שוב פעם, וננצח את האוצר. עכשיו שומעים סיפורים על סיוע בשכר דירה, אבל מורידים את ההיקפים כל הזמן. אני נגד יצירת סלאמס".