תוכן ממומן    

בדקנו: מוצרי פארם כדאי לקנות ברשת

צילום: freepik

עד לפני מספר שנים ספורות, רשתות הפארם הגדולות נמנעו מפתיחת אתר סחר, משום שיותר משתלם להן שהקהל יגיע לחנויות הפיזיות, בהן ניתן "לשדרג" להם את הקנייה עם מוצרים נוספים. בזמן האחרון, הצטרפו לשוק אתרי פארם, שמנסים להתחרות ברשתות האלה, והם מציעים מבחר ומחירים מרשימים ביותר.

כבר הרבה זמן (ובמיוחד מאז פרוץ הקורונה) שהסחר האלקטרוני נכנס חזק לתודעת הציבור הישראלי, כאשר כולם כבר רגילים להזמין באינטרנט מוצרי חשמל, אוכל, בגדים, מוצרי חשמל ובעצם כמעט כל דבר שניתן לרכוש – עם תחום אחד שנמצא בפיגור: עולם הפארמה. כאמור, רשתות הפארם הגדולות אמנם נכנסו לתחום אבל עשו זאת שנים רבות לאחר שאר התחומים, ולא בכדאי חוסר יכולת או משאבים – אלא בגלל העדפה ברורה שהרוכשים יגיעו לקנות בסניפים הפיזים, שם הם יכולים לפתות אותם עם מבצעים ושם יותר קשה להשוות מחיר של כל מוצר ומוצר לעומת המתחרים בזמן שבוחנים אותו במדף, ולכן, נראה שרב המאמצים השיווקיים של רשתות הפארם הגדולות עדיין מכוון לאופליין.

מהסיבה הזו קמו בזמן האחרון מספר אתרי פארם, שרוצים לקחת נתח שוק מרשתות אלה, והם מנסים לעשות זאת על ידי אתרים שמציעים לציבור מחירים אקטרטיבים, שקופים וברורים, בלי ים של מבצעים שונים ומשונים שמקשים על חישוב המוצר הסופי.

אחד מהם הוא אתר בית מרקחת פארמה פלוס, אתר ידידותי למשתמש, שמציע מבחר גדול של אלפי מוצרים כמו אלה שנמצאים ברשתות הפארם הגדולות, ומשתדל לעשות זאת, במרבית המקרים, במחירים אטרקטיבים מהם.

רוכשים שיבצעו השוואת מחירים של ויטמינים או כל מוצר פארם אחר שהם רוכשים בדר"כ כלל בקניון, למחירים באתר זה או אחד אתרי הפארם האחרים שקמו בשנים האחרונות – יגלו שמקרים מסויימים הם עשויים לחסוך אחוזים רבים מסכום הרכישה.

הפערים במחירים קיימים החל ממוצרים זולים כמו משחות שיניים, וטמפונים וכלה במוצרים יותר יקרים כמו תוספי מזון, בשמים, עדשות מגע, מנשאים לתינוק ואביזרי אורטופדיה, וזה כולל מוצרים שעל המדף נמכרים כמוצרים ב-"מבצע".

עם זאת, אין להתעלם מהיתרונות הגלומים ברכישה ברשתות הפארם הגדולות: המבחר שלהן הוא פשוט עצום, וסביר להניח שתוכלו לרכז את כל המותגים שאתם מעוניינים לרכוש במקום אחד, בלי לבזבז את הזמן בכמה חנויות   – או בפיצול הרכישה לכמה אתרים למקרה שפונים לאונליין, מה שיביא לייקור בדמי המשלוח הכוללים, ולבזבוז זמן.

במקרים רבים, מותגים מסויימים הם בלעדיים לרשת מסויימת ולא תוכלו בכלל לרכוש את המותג בשום מקום אחר, תופעה זו נצפית במיוחד בדחום הדרמו-קוסמטיקה שבו פועלים מספר רב של מותגים יוקרתיים שקשה להשיג מחוץ לרשתות.

חיסרון נוסף של אתרי הפארם מול רכישה ברשתות הגדולות הוא הצורך לשלם דמי משלוח, שיכולים להיות במקרים מסויימים יותר יקרים ממחיר המוצר עצמו. אולם, לפעמים ההפרש במחירים הוא כל כך גדול שגם אם מוסיפים את דמי המשלוח – עדיין יותר זול לרכוש באתרי הפארם , במיוחד אם מבצעים רכישה גדולים שאז בדרך כלל המשלוח הוא בחינם.

דבר נוסף שכדאי לשים לב איליו, שישנם 2 תת תחומים של עולם הפארם, שהם דווקא כן מפותחים כבר הרבה שנים בניגוד לשאר הקטגוריות: תחום הבישום ותחום תוספי התזונה, כאשר יש אתרים שלמים שמוקדשים אך ורך להם. מסיבה זו, אם אתם מחפשים לרכוש בושם או תוסף מזון, תוכלו להנות ממבחר עצומים של אתרים המתחרים בינהם – מה שאומר מבחר גדול, מחירים אקטרטיבים ושירות מתאמץ עבור הצרכן.

ולבסוף, אם אתם מעונייים לרכוש מוצר פארם  ממותג שלא נמכר אונליין בארץ   , או שנמכר במחיר מוגזם, אפשר גם לבדוק אתרים בחו"ל, דוגמת אתר איי-הרב שחביב מאוד על הקהל הישראלי ומכיל מגוון עצום של עשרות אלפי מוצרים, ודמי המשלוח לארץ הם זולים בהרבה ממה שהיה עולה בעבר עבור משלוח בינלאומי.

בחזרה לאתר פארמה פלוס – לאתר זה יתרונות רבים, בינהם:

  • מבחר גדול של אלפי מוצרים ומאות מותגים, במגוון קטוגריות, בינהם: קוסמטיקה, ציוד רפואי ביתי, טיפוח שיער וגוף, מוצרי תינוקות ומוצרים לנשים בהריון, תוספי מזון וויטמינים, מוצרים אורטופדים, מוצרי הגיינה דנטלית, איפור ובשמים.
  • מחירים שקופים וברורים
  • חניה חופשית למגיעים לרכישה בבית המרקחת ברחוב שלום אש 9 ת"א.
  • אפשרות לדרג את המוצרים ולכתוב ביקורת גולשים וגולשות
  • אפשרות להחזרת המוצרים ברב המקרים מעבר ל14 יום הכלולים בחוק – (עד 30 יום)
  • משלוחים לכל חלקי הארץ (בעלות זהה מלבד אילת), כאשר מחיר המשלוח יורד ככל שסכום ההזמנה עולה. מעל סכום של 400 ש"ח המשלוח הינו ללא עלות.
  • יעוץ אישי מצוות רוקחים מנוסה

 

דוגמאות למחירים באתר (נכון לתאריך 12.04.2023):

מוצר מחיר בפארמה פלוס
מד סוכר FREESTYLE פרידום לייט 119 ש"ח
מד לחץ דם MATRIX 200 149 ש"ח
קרם פנים וישי ללילה סידרת ליפטאקטיב 189 ש"ח
דאודורנט חלאבין חלאבילין ספורט 42 ש"ח
חילבה סולגאר 100 כמוסות 79 ש"ח
בלנאום שמן רחצה 500 מ"ל 79 ש"ח
ארניקה שמן עיסוי של וולדה 66 ש"ח

 

המפעילים של אתרי הפארם הם בדרך כלל בתי מרקחת פרטיים

פארמה פלוס שהוזכר עליל, הינו אתר המופעל על ידי בית מרקחת פרטי. לפי דפי זהב, בארץ פועלים היום כ-716 בתי מרקחת פרטיים ברחבי הארץ. לשם השוואה, רשת הפארם הגדולה בישראל מפעילה, נכון לינואר 2022   , 269 סניפים ברחבי הארץ   ולרשת הפארם השנייה בגדולה יש כ-91 סניפים, נכון לספטמבר 2022 – על פי נתונים שנלקחו מוויקיפדיה.

כנגד התחרות הקשה של בתי המרקחת הקהילתיים מול רשתות ענק אלה, בתי המרקחת המסורתיים מנסים להמציא את עצמם מחדש, בעזרת עיצוב חלל אטרקטיבי, שירות אישי, חויית רכישה אינטימית יותר (חשוב כשמדובר במוצרים רגישים כמו תרופת / אמצעי מניעה), והבאת מוצרים יחודיים שלא מצאו את דרכם לרשתות הפארם הגדולות.

דוגמא מהזמן האחרון, היא בדיקות קורונה ביתיות שבזמן שנוצר מחסור ברשתות הגדולות, היו בתי מרקחת פרטיים שהצליחו להתארגן על מלאי ולספק אותן גם בזמן המחסור.

אך מול כל אלה, הקמת אתרי מסחר אונליין, היא כנראה הערוץ המבטיח ביותר בו בתי המרקחת הפרטיים יכולים להשאיר לעצמם סיכוי להתמודד מול הרשתות הגדולות, משום שבעולם האונליין, יתרון ריבוי הסניפים הפיזים לא משחק תפקיד,

ולסיכום,

מומלץ לציבור הרחב לנצל את המשאבים שמקיעים בתי המרקחת במהפיכה הדיגיטלית, כדי להנות מנוחות רכישה וממחירים אטרקטיבים יותר ממה שהיו רגילים עד עכשיו.