חדשות    

בדרך להסכמי גג להרחבת בנייה: פתח תקווה, רמת גן, רמת השרון ויהוד

רמי זרנגר

בפתח תקווה מתוכננות 12 אלף דירות,  ובבקעת אונו כולה 30 אלף דירות

לאחר שנים של סרבונת כמה עיריות בדרך לאשר הרחבת הבנייה בשטחן. לפי ההסכמים הצפויים תחול האצת בנייה בהן. בעיריית פתח תקווה כבר ידוע שאמורות להבנות בה יותר מ־17 אלף דירות, ומתנהל משא ומתן עם  רמת גן, רמת השרון ויהוד.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

פתח תקווה

בפתח תקווה 12 אלף מהדירות צפויות להיבנות ממזרח לעיר בשטח מחנה סירקין. 5,000 דירות נוספות צפויות להיבנות בצפון העיר בשטח הסמוך לפארק  המתוכנן בגדות הירקון. השינוי החל עם החלפת ראש העיר

הסכם הגג כולל קרקע לבניית כ־2,500 דירות שיעדה לסייע לכדאיות הכלכלית של פרויקטים אחרים להתחדשות עירונית בשכונות בעיר. בסך הכל קיים בעיר פוטנציאל לתוספת של עוד 15 אלף דירות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר מחצית מהן כבר מצויות בהליכי תכנון. הסכם הגג כולל גם פרויקט לבניית פארק עסקים והייטק על שטח של 1,000 דונם בין דרך אם המושבות לאצטדיון העירוני.

  בשטח מחנה סירקין מקודמות  שתי תכניות בשטח 2,580 דונם, שבו ייבנו אלפי הדירות וכ־400 אלף מ"ר יוקצו לתעסוקה ולמסחר. התוכנית העיקרית לבניית 8,000 דירות מקודמת בותמ"ל ותופקד להתנגדויות הציבור בקרוב. תוכנית לבניית 4,000 דירות נוספות במסגרת תוכנית "סירקין דרום" תקודם רק לאחר כינונה של הממשלה החדשה.

רמת גן ויהוד

ערים נוספות על הכוונת הן רמת גן ויהוד.  ההסכם עם יהוד כולל תוכנית לבניית 2,800 דירות על קרקע של מגשימים, וכן תוכנית לבניית 4,100 דירות בשטח בגני יהודה. ההסכם עם רמת גן יכלול תוכנית לבניית כ־2,200 דירות בשטחים חקלאים של כפר אז"ר, תוכנית לבניית 3,000 דירות במסגרת פינוי בינוי של שיכון הרופאים בתל השומר־שיבא, ותוכניות של התחדשות עירונית בתוך העיר.

התוצאה של הסכמים אלו היא בנייה של כ־30 אלף דירות חדשות באזור בקעת אונו בשטח שבין כביש 4 לכביש 40. כדי להימנע מפפקים הוחלט על השקעה מסיבית בתשתיות ובהיסע המונים.

מבין הערים שהוזכרו עד כה ידוע שבפתח תקווה לבדה מדובר על השקעות של מיליוני שקלים בבניית נתיבים, שיפור מחלפים, השקעה בנתיבי תחבורה ציבורית וכן בנתיבי אופניים.

רמת השרון

ברמת השרון מדובר בהסכם בהיקף קטן יותר אך עם פוטנציאל, בגלל הקרבה של העיר לתל אביב. ברמת השרון מדברים על בניית 40 אלף דירות חדשות,  בשטח גלילות ובשטח מפעל תעש.

ההסכם כולל תוכנית לבניית כ־3,000 יח"ד בשכונת נווה גן בדרום רמת השרון ־ הבעלות על כשליש מהשטח היא פרטית והיתר בעלות של המדינה. פרויקט הבנייה בשטח של המדינה יהיה במסגרת מחיר למשתכן, כאשר 20% מהדירות יוקצו לזכאים תושבי רמת השרון. במתחם חלה מגבלה המאפשרת להוציא היתרי בנייה ל־1,500 דירות בלבד, ואילו יתר היתרי הבנייה יתקבלו לאחר שתושלם סלילת כביש שיחבר את מחלף מורשה לנתיבי איילון ולמתחם דרום גלילות.

עוד כולל הסכם הפיתוח תוכנית לבניית 1,600 דירות סמוך לקיבוץ גליל ים. התוכנית כוללת אפשרות לבניית מבנים למסחר ותעסוקה בהיקף של 24 אלף מ"ר.

כדי שהמו"מ יתממש דורשת רמת השרון תקציב למיזמי תשתית גדולים כולל כביש עוקף שייצא ממחלף שבעת הכוכבים עד צומת הפיל ויתחבר לאיילון במחלף חדש.

התנגדות: אין תשתיות

המתנגדים לתוכניות חוזרים על הטענה הנכונה, אין תשתיות לכלי רכב ולתחבורה, אם כי הפתרון אינו יכול להיות פרטני והוא יצטרך להיות בדמות שיפור התשתיות לתחבורה ציבורית ושינוי מודעות כולל לנזקי כלי הרכב הפרטיים. כך או כך, כן צריך למצוא פתרון גם למגורי התושבים.

ישראל קנדה נכנסת להתחדשות עירונית

תל אביב מובילה בהתחדשות עירונית