ביטוח    

ביטוח נסיעות לחו"ל – ככה תדעו איך לבחור

חברות הביטוח מחויבות להציג פורמט אחיד של מחירי ביטוח הנסיעות. המשמעות היא שניתן יהיה להשוות בין הביטוחים של חברות הביטוח – ברגע שמדובר בפורמט אחיד, אך המשתנה היחיד מבחינת הנוסע הוא המחיר, וכך בעצם יוכלו הנוסעים לבחון את ההצעה האטרקטיבית ביותר.
כיום, חלק הולך וגדל מחברות הביטוח מציעות ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין, כאשר שחקנית משמעותית בתחום היא פספורטקארד שמנפיקה כרטיס ומתחייבת לתשלום ההוצאות עוד בחו"ל (במידה וצריך).
 ביטוח נסיעות הוא תחום רווחי אצל חברות הביטוח, למרות התחרות, ועל רקע זה, רשות שוק ההון והביטוח מחייבת את חברות הביטוח להציג את מחירי פוליסות ביטוח הנסיעות בפורמט אחיד.

החל מחודש נובמבר 2018 חברות הביטוח יחויבו לפרסם את המחירים העדכניים בפורמט אחיד, שיהיה זמין לכל מי שירצה לפתח ממשקי השוואת מחירים. המחירים יתעדכנו באופן אוטומטי בממשק, בכל פעם שחברת הביטוח תעדכן את המחיר אצלה באתר.

בשנת 2017 שלטו בשוק הנסיעות לחו"ל 3 חברות – הראל, הפניקס וכלל שמחזיקות ב-80% מהשוק.

על פי נתוני רשות שוק ההון, סכום התביעות המשולמות עומד על 50% מתוך סך הפרמיות שמשלמים המבוטחים. סך הפרמיות בביטוח נסיעות לחו"ל עולה בקצב של כ-10% בשנה והוא מסתכם בכ-700 מיליון שקל.

רשות שוק ההון מפעילה  מספר מנועי השוואה למחירי פוליסות כגון לביטוח דירה, רכב – חובה, וחלק מביטוחי הבריאות, אולם הממשקים הללו לא תמיד מעודכנים במחירים אותם מציעות החברות בפועל.