ביטוח    

ביטוח רכב – מי מקבל הנחה ומדוע? והאם הביטוח על רכב חדש זול יותר?

מעודכן ל-08/2022

הביטוחים שאתם משלמים שונים מהביטוחים שהשכנים שלכם משלמים. זה נובע מכמה וכמה סיבות מגוונות. ראשית זה תלוי בחברת הביטוח. במקרים רבים, חברות חדשות שנכנסות לשוק נוקטות באסטרטגיה של תפיסת נתח שוק גדול דרך מחירים מופחתים. מנגד, חברות ותיקות ומבוססות פועלות באסטרטגיות אחרות, שהנחות עשויות להיות רק חלק מהן.

מה משפיע על גובה הפרמיה בביטוח

אבל ההפרשים בסכומי הפרמיה נובעים לא רק בגלל חברות הביטוח השונות. דוגמאות לסיבות נוספות לשוני במחירים הן כדלקמן:

ביטוח רכב לנשים: ביטוחי רכבים לנשים בדרך כלל זולים יותר מביטוחי רכבים לגברים. זאת, אם האישה מבטיחה שרק היא נוהגת ברכב.

ביטוח לרכב חדש: רכב חדש, שבו יש את כל מערכות הבטיחות החדשניות והמתקדמות, פרמיית הביטוח עבורו יכולה להיות, והיא ככל הנראה אכן תהיה נמוכה יחסית.

ביטוחים לציבור החרדי: ביטוחים לציבור החרדי מוצעים במחירים אטרקטיביים ביותר, שכן הם לא נוהגים מרגע כניסת השבת ועד צאתה. מדובר ביותר מיום אחד, שזה אומר הפחתה של קצת יותר משביעית מהסיכון לתאונה או פגיעה.

ביטוחי רכב ביישובי קו העימות: ביטוחי הרכבים של תושבי קו העימות הם בדרך כלל יקרים יותר ממחירם של ביטוחי הרכב המקבילים באזורים מרכזיים בארץ.

ביטוחי רכב בשכונות בסיכון גבוה: יש ערים מסוימת בישראל, ושכונות מסוימות, שבהן המחיר של הביטוח יקר יותר מזה שאותו מקבלים מי שמתגוררים בשכונות אחרות באותה עיר, או בערים אחרות שנחשבות פחות "מסוכנות".

הדוגמאות לעיל הן רק חלק מזערי של רשימת הדוגמאות. יש פרמטרים רבים שמשפיעים על מחיר הביטוח, כשאת כולם ניתן לסכם במשפט אחד: ככל שרמת הסיכון גבוהה יותר, כך גם המחיר של הביטוח אותו אתם רוכשים יהיה גבוה יותר. בשורה התחתונה – הפרמטרים לקביעת מחיר ביטוח רכב משתנים. עם זאת, החלוקה העיקרית נעשית בהתאם לפרמטרים הקשורים בנהג, ופרמטרים של הרכב עצמו.

רמת הסיכון וגובה הפרמיה בביטוח

חברת ביטוח מספקת שירותים בדיוק כמו כל חברה אחרת והאינטרס שלה בדומה לכל חברה אחרת הוא להרוויח כמה שיותר כסף. בכדי להשיג את המטרה הזו, חברת הביטוח צריכה לעשות את השיקולים שלה, לגבי הלקוחות אותם היא מבטחת והסיכונים אותם היא לוקחת.

כל אלו מובילים למסקנה, שככל שהסיכון של חברת הביטוח קטן יותר, כך גם הלקוח ישלם פחות עבור הביטוח. ככל שחברת הביטוח תיקח סיכון גדול יותר, כך גם תשלום הפרמיה עבור הביטוח יהיה גבוה יותר.

זוהי הסיבה שחברות ביטוח אינן ששות לבטח אופנועים, שכן רמת הסיכון בתפעול אופנוע וברכיבה עליו היא גבוהה מאוד. באשר לרכבים ישנים – אם מעוניינים לבטח רכב ישן, יש להתכונן לכך שקרוב לוודאי שהביטוח יעלה הרבה כסף. לפיכך יש לעשות חושבים מראש, ולהגיע להחלטה האם משתלם להחזיק את הרכב, אם הביטוח כה יקר. כל אלו מובילים אותנו למסקנה שאם מדובר על מותג חדש וזול, כלומר רכב חדש שנכנס לשוק ויש בו את כל מערכות הבטיחות החדשות ביותר, הביטוח עבורו עשוי להיות זול באופן יחסי. הצירוף של רכב חדש, יחד עם מערכות בטיחות מתדמות, מבטיח רמה נמוכה יחסית  של סיכון לתאונות. זאת, בהשוואה לרכב ישן, או אפילו לרכב חדש ללא מערכות בטיחות ומיגון נדרשות.

עושים ביטוח חובה לרכב? כך תוזילו את המחיר