מדריכי השקעות    

ביל גרוס – מי זה, מה היה סוד ההשקעות שלו ואיפה הוא טעה

מעודכן ל-02/2019

ביל גרוס היה מלך האג"ח עד הטעות הגדולה שעשה ב-2011

ביל גרוס  (1944) היה ממייסדי פימקו וכונה מלך האג"ח. בשנת 1971, בגיל 27, הוא ייסד עם שני שותפים את חברת פימקו, בהשקעה ראשונית של 12 מיליון דולר. בספטמבר 2014, עזב לטובת חברה קטנה בהרבה, ג'אנוס, שלא הבריקה בהשקעותיה.

בעבר הוא שלט בפימקו בהיקפים של 2 טריליון דולר. אמרו עליו שהוא יכול להפיל מדינות. סוד ההשקעה שלו היה לזהות מגמות לטווח הארוך, ובעיקר בשנות השמונים, כשזיהה שהאינפלציה והריבית עומדות להישאר נמוכות עקב מלחמה עיקשת של הבנקים.  הוא הבין שכשהריבית יורדת מחירי האג"ח עולים. זיהוי זה הביא את גרוס ואת פימקו לתשואות מדהימות במשך  שלושה עשורים. בעקבות משבר 2008 הגה אז את המונח "הנורמלי החדש" להשקעות בכלכלה של צמיחה נמוכה, מצב רוב המדינות במערב.

איך הוא הצליח לחמוק מהמשבר של 2008 – ב2005 שלח גרוס עובדים של פימקו לרחבי ארה"ב לבחון מקרוב פרויקטים לבנייה למגורים. הדיווחים שקיבל הביאו אותו למסקנה, שבמדינה מתפתחת בועת נדל"ן. הוא מכר את כל השקעותיו באג"ח מגובות משכנתאות, וכך חמק מהמשבר של 2008.

הכול היה טוב עד שב-2011 עשה טעות. הוא הימר נגד האג"ח של ארצות הברית וביקר את החלטת הפד אלא שהשוק זינק על אג"ח אלו כאחוז דיבוק, ולקוחות פימקו נשארו מחוץ לתמונה.

ב-2018 קרן האג"ח שלו ג'נוס קפיטל ספגה פדיונות של  60 מיליון דולר בדצמבר בלבד והנכסים ירדו מתחת למיליארד דולר. זה בעקבות שרשרת הימורים כושלים, החל  מחישוב מוטעה של הריבית של הפד וכלה בהימורים מוטעים על אג"ח גרמניה. והקרן הציגה ביצועי חסר של 80% לעומת הקרנות המקבילות.  הוא טעה בהערכת הריבית והפסיד בשל כך 153 מיליון דולר במחצית הראשונה  של 2018. ואין מלך יותר

נכון ל-2019 הונו מוערך ב-1.5 מילארד דולר

בפברואר 2019 הכריז על פרישה: "היה לי מסע נפלא ביותר מ-40 שנות הקריירה שלי – ניסיתי כל הזמן לשים את האינטרסים של הלקוחות בראש תוך כדי המצאה והמצאה מחדש של ניהול פעיל של קרנות אג"ח", מסר גרוס בהצהרה.

אך עדיין המשיךלנהל את הקרן המשפחתית שלו בשנה שעברה הקרן תרמה מעל 21 מיליון דולר ל-28 מלכ"רים, ביניהם רופאים ללא גבולות ובית החולים לילדים במחוז אורנג'.

 

ג'ורג סורוס – מי זה ואיך עשה את הונו

כללי ההשקעה של וורן באפט

 

מדריך – ככה נהלו את הכסף שלכם לבד