פיקדונות    

בנק אגוד מציע פיקדון שקלי ל-3 שנים בריבית שנתית של עד 0.65%

בנק אגוד מציע פיקדון שקלי לתקופה של 3 שנים בריבית שנתית של עד 0.65% להפקדות החל מ-10 אלף שקל

בנק אגוד מציע פיקדון שקלי לתקופה של 3 שנים בריבית שנתית של עד 0.65%.

ניתן להפקיד החל מ-10,000 שקל. הפיקדון מיועד לכלל לקוחות הבנק. הבנק מוסר כי אין הפרסום  מהווה תחליף לייעוץ אשר מתחשב בצרכים ונתונים מיוחדים של כל לקוח. הבנק רשאי לשנות או להפסיק את התכנית בכל עת וללא הודעה מראש.

מדריכים בנושא פקדונות

פיקדון בבנק הוא אפיק השקעה סולידי שמבטיח ללקוח תשואה לפרק זמן מוגדר מראש. הבנקים מציעים ללקוחות מגוון רחב של סוגי פיקדונות – פיקדון שקלי, פיקדון צמוד מדד, פיקדון מט"ח ועוד ובתנאים שונים – לתקופות שונות; בחישוב שונה של הריבית (אופן צבירת הריבית); באפשרויות משיכה שונות במהלך תקופת הפיקדון;  באפשרות של חידוש אוטומטי של הפיקדון ועוד.

פיקדון פופולארי במערכת הבנקאות הוא פיקדון לתקופה ארוכה עם תחנות יציאה. פיקדון לדוגמה – פיקדון לשנה שהמשקיע בו יכול למשוך את הכסף בכל חודש, כלומר יש 12 תחנות יציאה שבהם המשקיע יכול להיפגש עם הכסף, מבלי לשלם קנס.

פיקדון פופולארי נוסף שבמהות שלו דומה לפיקדון עם תחנות היציאה, הוא פיקדון לתקופה קצובה המתחדש באופן אוטומטי, כלומר הפיקדון מעין משתחרר ומיד מופקד שוב פעם. בפיקדון כזה נקבע מראש במסגרת ההסכם על הפיקדון כמה פעמים ניתן לחדש את הפיקדון באופן אוטומטי ומהי תקופת ההפקדה הכוללת (הכוללת את כל החידושים האוטומטיים). במידה והלקוח מסר הודעה (כלומר, הוא צריך להיות אקטיבי) לבנק שהוא רוצה לפדות את הפיקדון ולא לחדשו באופן אוטומטי הוא מקבל את הכסף לחשבון העו"ש.

שני סוגי הפיקדונות האלו מאפשרים ללקוח נזילות. הלקוח קובע אם למשוך את הפיקדון (לפדות את הפיקדון) במועדי תחנות היציאה או במועדי החידוש האוטומטי, כלומר הוא לא חייב לחכות עד לסוף התקופה. עבור היכולת להנזיל מהר את ההשקעה, הלקוח "משלם" בקבלת ריבית נמוכה יחסית –  שיעור ריבית בפיקדונות מהסוג עם תחנות היציאה והמתחדש אוטומטית, נמוך משיעור הריבית בפיקדון לשנה ללא אפשרות יציאה.

ומה בכלל ההבדל בין הפיקדון עם תחנות היציאה לפיקדון המתחדש אוטומטית? ההבדל העיקרי בין הפיקדונות הוא באופן צבירת הריבית, לרוב  בפיקדונות מתחדשים אוטומטית הריבית מצטברת לקרן בשיטת ריבית דריבית (הריבית מצטרפת לקרן ואז בתקופה הבאה הריבית מחושבת על הקרן והריבית מתקופה קודמת – ריבית אפקטיבית גבוה יותר); בעוד שבפיקדונות עם תחנות יציאה הריבית אינה מצטברת לקרן (שיטת הריבית הפשוטה) ולכן, הפיקדונות האלו לא ממש דומים – אתם צריכים לבדוק מה הריבית האמיתית על הפיקדונות האלו שמתבטאת באופן צבירת הריבית (ריבית דריבית, לעומת ריבית פשוטה), רק כך תוכלו להשוות בין שני המסלולים ולהשקיע בפיקדון שמספק את התשואה הגבוה באמת.