חדשות    

בנק ירושלים ימכור להפניקס חלק מתיק המשכנתאות בהיקף 350 מיליון שקל

בידי הפנקיס יהיו 80% מתיק המשכנתאות, והבנק צפוי לרווח 15 מיליון שקל
בנק ירושלים  חתם הסכם בין הבנק לבין הפניקס למכירת חלק מתיק משכנתאות של הבנק בכ-350 מיליון שקל, בעסקה אשר צפויה להשיא לבנק רווח של כ-15 מיליון שקל ברבעון השני של 2019.
 בנק ירושלים דיווח כי מכר כ-80% מתיק משכנתאות שאותו מחזיק הבנק בהיקף של כ-350 מיליון שקל, כאשר התיק הנמכר מורכב מהלוואות לדיור שהועמדו על ידי הבנק במהלך תקופה מוגדרת שהוסכמה בין הצדדים. הפניקס   תחזיק  מכל הלוואה בתיק  280 מיליון שקל – ואילו בנק ירושלים יישאר עם יתרת הסכום וכן ימשיך בתהליכי תפעול והגבייה של ההלוואות
בהתאם להסכם ניהול שנחתם בין הצדדים, הבנק ינהל ויתפעל עבור הפניקס את חלק תיק ההלוואות שנרכש על ידם, באופן ועל בסיס אותם כללים לפיהם הבנק מנהל ומתפעל הלוואות לדיור עבור עצמו, לרבות חלק תיק ההלוואות שנותר בבעלותו.
על פי הדיווח, הבנק צפוי להכיר ברווח של כ-15 מיליון שקל (לפני מס) בדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2019 בעקבות העסקה.

 

לבנק יושלים תיק משכנתאות בהיקף של 7.5 מיליארד שקל, כך שהעסקה הנוכחית מהווה מכירה של 0.4% מהתיק. המכירה תפנה לבנק ירושלים הון למתן אשראי חדש.חשוב לציין כי לפני כשנה ביצע הבנק, בניהולו של גיל טופז עסקה דומה למכירת מחצית מתיק משכנתאות בהיקף של 600 מיליון שקל לכלל ביטוח.

את ההשקעות בקבוצת הפניקס מנהל רועי יקיר. הפניקס נמצאת בימים אלה במרכזם של מהלכים לעסקה למכירת השליטה בה לידי הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט. החל מהיום חברת הביטוח מנוהלת על-ידי ממלא מקום המנכ"ל אייל בן סימון, שמונה לתפקיד לאחר שאייל לפידות עזב את החברה לטובת מינויו כמנכ"ל שיכון ובינוי. מדובר בהמשך עסקאות של בנקים עם מוסדיים, ובה מוכרים את נכסיהם לחברות הביטוח.

כרטיס שכר נטען של בנק לאומי ובנק ירושלים – מה אפשר לעשות בו?

הפניקס פנסיה מקיפה – מסלול לבני 50 ומטה