בנק לאומי – שכר הדירה ימשיך לעלות!
חדשות    

בנק לאומי – שכר הדירה ימשיך לעלות!

כלכלני בנק לאומי סבורים שהעלייה בשכר הדירה תעלה השנה ובשנת 2014 – "העלייה בשכר הדירה בישראל צפויה להימשך השנה וב-2014. מגמה זו תגרום לצמצום הפער שנפתח בשנים האחרונות בין שיעורי הגידול השנתיים של שכר הדירה לבין העלייה במחירי הדיור", כותבים כלכלני הבנק ומוסיפים – "בחודש יולי נמכרו 2,234 דירות ביוזמה פרטית וציבורית. רמה המבטאת  קצב שנתי של 26.8 אלף יחידות דיור ושיא מכירות מאז חודש אוגוסט 2012 אשר התאפיין ברמת ביקושים חריגה על רקע הקדמת רכישות של דירות עקב העלאת המע"מ בחודש ספטמבר 2012".

להערכת הכלכלנים –  "המשך העלייה בהיקף המכירות, מתרחשת בין היתר, על רקע רמת הריביות הנמוכה בשוק המשכנתאות והצפי להעלאת שיעורי המס על רכישת דירות בחודש אוגוסט, אשר הביאה, כפי הנראה להקדמת רכישה של דירות. בשוק הדירות  קיימים תנאים להמשך עליית מחירי הדיור, זאת לאחר שבחודש יולי נמשכה מגמת הירידה במלאי הבלתי מכור של דירות חדשות. רמה המשקפת ירידה של לעומת התקופה המקבילה אשתקד. להערכתנו, מלבד מרכזיותו של צד ההיצע, התפתחות קצב המכירות ושיעורי השינוי במחירי הדיור, יושפעו בטווח הקצר-בינוני, בין היתר מהציפיות לגבי כיוון הריבית, אלטרנטיבות ההשקעה השונות, ובפרט הריבית הריאלית לטווח ארוך במשק ומצב שוק העבודה"

בלאומי מדגישים כי באם תחול עלייה בהיקפי אישורי והתחלות הבניה בהתאם לצרכי המשק ומדובר על לפחות 45 אלף דירות בשנה (כתוצאה מגידול טבעי) אזי יש סיכוי למעין התמתנות בכוחות הפועלים לעליית מחירים.

ההערכות של לאומי הם בניגוד לתוכניתו של שר האוצר, יאיר לפיד  ושל שר השיכון והבינוי  אורי אריאל, שמדברים על התייצבות וירידת מחירים בשוק הדירות, אבל, איך לאמר – נראה שכלכלני לאומי מציאותיים יותר, וחבל. מעבר לכך, הבשורה הקשה יותר של הערכת לאומי, וגם היא סבירה לאור התשואה הנמוכה שהמשכירים מקבלים על הדירות, היא ששכר הדירה ימשיך לעלות!