חדשות    

בקליפורניה נהגי אובר וליפט יוכרו כשכירים

UBER

בית הנבחרים של קליפורניה אישר חור ראשון מסוגו שיחייב חברות כמו אובר וליפט להגדיר את עובדי הקבלן שלהן כשכירים. החוק  חל על חברות שמשתמשות באפליקציות כדי לנהל את הסחורות והשירותים שלהן.

לאחר שאושר על ידי בית הנבחרים חוק עובר לאישור הבית העליון, שם כנראה יעבור גם כן עד שיגיע למושל גאווין ניוסום, שגם הוא צפוי לחתום על החוק מהר מהר לפני הפגרה המתוכננת

נכון לעישיו יש יותר ממיליון עובדים במדינת קליפורניה המוגדרים עובדי קבלן ושאינם נהנים מזכויות עובדים כמו שכר מינימום, שעות נוספות ודמי אבטלה. הרבה מהנהגים עברו רק לפני כמה שנים לתפקד כפרילנסרים אחרי שהיו שכירים, והחברות החליטו שאלו מספקים עבודה לפי ביקוש.

כך חברות שחלקן מפסידות כמו אובר, ליפט וחברת משלוחי המזון דור-דאש נאלצות לשנות את המודל העסקי שלהן, ובתוך כך להפסיד מיליארדי דולרים. הן מצדן הצהירו כי ישקיעו 30 מיליון דולר להגשת הצעה שתעלה להצבעת התושבים ותפטור אותם מציות לחוק.

לפי נתונים שפרסם מכון גאלופ בשנה שעברה, כלכלת החלטורה מעסיקה בארה"ב כבר 57 מיליון איש, כ-36% מכוח העבודה. ההגדרה של גאלופ לעובדי כלכלת חלטורה נדיבה ביותר, ולצד ההגדרה המקובלת שמתייחסת לתעסוקה דרך אפליקציות כמו אובר, DoorDash, TaskRabbit או וולט (שפעילה בישראל), כוללת גם פרילנסרים ועובדים שמועסקים כעובדי קבלן במשרות שאין הבדל ביניהן לבין משרות רגילות, רק ללא התנאים והזכויות של עובדים במשרה מלאה. לפי מקינזי, שנוקטת בהגדרה המצומצמת יותר, מספר המועסקים בכלכלת החלטורה עומד על 4 מיליון איש בלבד.

אובר שוב צפויה להיכנס לארץ, בעל המוניות שוב מוחים