שוק ההון    

גידול ברווח של שופרסל ברבעון השני; ניו פארם ממשיכה להפסיד

שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בארץ, פרסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני ומדווחת על גידול ברווח הנקי ברבעון השני שעלה ל-85 מיליון ש"ח מ-69 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2017 וזאת על אף הגידול בהפסדי ניו פארם וההוצאות הגדולות שהיו כרוחות בהעברת הלקוחות בעלי כרטיס לאומי קארד לכרטיס של כאל.

שופרסל דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל לעומת 3 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בשופרסל מסבירים את הגידול בכ-4.8% בהכללת פעילות ניו-פארם השנה לראשונה, ומגידול בפעילות הקמעונאות שנבעה בעיקרה מפתיחת סניפים.

שופרסל מדווחת כי הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-851 מיליון שקל המהווים כ-27.0% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-768 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, המהווים 25.6% ממחזור המכירות. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע מהכללת פעילות ניו-פארם השנה לראשונה, וכן משיפור בתנאי הסחר ומתמהיל המבצעים.

שופרסל מדווחת כי הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ב-123 מיליון שקל, כ-3.9% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-127 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017 אשר היוו 4.2% ממחזור המכירות. נראה כי הגידול בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות כתוצאה מאיחוד פעילות ניו-פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר המינימום לא פגעו קשות בשיעור הרווח התפעולי של שופרסל.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון השני השנה הסתכם ב-192 מיליון שקל ובשיעור של 6.1% מההכנסות, בהשוואה ל-203 מיליון שקל ובשיעור של 6.8% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי ברבעון השני עלה ל-85 מיליון שקל, בהשוואה ל-69 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

שופרסל מדווחת כי הכנסות מגזר ניו פארם, אשר נכלל השנה לראשונה בדו"חות, ברבעון השני השנה הסתכמו ב-134 מיליון שקל. המכירות למ"ר בחנויות ניו פארם בתקופה זו היו 6,067 שקל.

ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות במגזר ניו פארם ברבעון השני השנה הסתכם ב-4 מיליון שקל.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השני השנה הסתכמו ב-42 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-41 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. בשופרסל מסבירים שהגידול בהכנסות נבע בעיקר מאכלוס שטחים פנויים ומשטחים חדשים בנדל"ן המניב.

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השני השנה הסתכם ב-35 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

המכירות בחנויות זהות  מול רבעון מקביל ב-2017 קטנו בשיעור של 2.4% בעיקר מעיתוי חג הפסח.

המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השני השנה עמדו על 6,079 שקל בהשוואה ל-6,200 שקל ברבעון המקביל ב-2017, קיטון של 1.9%.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השני השנה הסתכמו ב-3,002 מיליון שקל, בהשוואה ל-2,992 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, גידול של 0.3%. המכירות בסניפי החברה ברבעון השני השנה קטנו ב-0.2% בהשוואה לרבעון מקביל ב-2017. הפער בין הגידול בהכנסות החברה לבין הקיטון במכירות החברה מיוחס בעיקרו לגידול במתנת ההצטרפות למועדון כרטיס האשראי שניתנה למי שעבר מלאומי כארד לכאל.

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות לפני הוצאות אחרות ברבעון השני השנה הסתכם ב-97 מיליון שקל, ובשיעור של 3.2% מההכנסות בהשוואה ל-101 מיליון שקל ובשיעור של 3.4% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2017, קיטון של 4 מיליון שקל אשר נבע מהגידול בהוצאות כתוצאה מאיחוד פעילות ניו פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר מינימום.

הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השני השנה הסתכמו ב-19 מיליון שקל, בהשוואה ל-21 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, קיטון של 9.5%, אשר נבע בעיקר מתהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש. ההפסד התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השני השנה הסתכם ב-2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של  15 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, אשר נבע מעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו לאחר פרסום התוצאות: "אנו גאים על התוצאות הטובות ששופרסל מציגה היום בסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. אנו ממשיכים בעקביות ובהתמדה לשפר את הצעת הערך ללקוחותינו, להשקיע בעובדינו ולהשיא ערך למשקיעינו. במהלך הרבעון האחרון המשכנו במגוון רחב של פעילויות, ביניהן: גיוס מרשים במיוחד של כרטיסי האשראי שופרסל-כאל תוך הצעה משופרת ללקוחותינו. חיזוק מערך ה-Online אשר מכירותיו הגיעו לכ-14% מכלל מכירות החברה, ויציאה לדרך עם פרויקט הקמת מחסני ה-Online האוטומטיים אשר יבטיחו את צמיחתנו גם בעתיד. הרחבת סל מוצרי המותג הפרטי, המונה היום כ-4,500 מוצרים ומכירותיו מהוות כ-24% מכלל מכירות שופרסל. ניו-פארם מתקדמת בהיערכותה לקראת השקתה המחודשת.אנו מודים לעובדי החברה אשר בזכותם אנו מגיעים להישגים כה נפלאים, וללקוחותינו הנאמנים בסניפים וב-Online אשר למענם אנו ממשיכים לצמוח ולהשתפר".