חדשות    

גם אובר מזהירה שהקורונה יפחית את משתמשיה

UBER

אובר, חברת הנסיעות השיתופיות,  דיווחה  השבוע כי וירוס הקורונה מציב סיכון משמעותי בפני פעילותה. על כך מדווחת רשת CNBC.

בדו"ח 2019 שהגישה לרגולטור אוזכרה המלה קורונה חמש פעמים, אובר הזהירה את המשקיעים כי מספר המשתמשים שלה עלול לרדת בין השאר בשל "מגפה או התפרצות של מחלה או חשש בריאותי ציבורי דומה, כמו התפרצות נגיף הקורונה".

על פי אובר, מגפה עלולה לפגוע בפעילותה מחוץ לארה"ב או בפעילות של חברות שבהן היא מחזיקה גם במיעוט. עוד ציינה אובר, כי נגיף ודומיו עלולים לפגוע בשרשרת האספקה שלה עבור שירותי "ניידות חדשה" כמו אופניים חשמליים וקורקינטים שיתופיים.

אובר גם פרסמה הנחיות לנהגים, כיצד להתמודד עם התפרצות הקורונה. על פי הנהלים החדשים, עליהם ליטול ידיהם באופן תכוף, ואם הם חשים ברע, להישאר בבית. עוד הונחו הנהגים לנקות ולחטא את המכוניות לעתים קרובות. הודעת אובר הגיעה לאחר שדווחו 88 מקרי הדבקות בארה"ב מהנגיף ושני מקרי מוות, אשר נכון להיום כבר עלו לשישה, כולם במדינת וושינגטון.

 

בעקבות הודעת קוסרושאהי, נחלשה מניית אובר בכ־3% במסחר שלשום, ונסגרה ב־32.85 דולר.

לפי הדוחות של 2019, החברה רשמה הפסד של 64 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 68 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-4.07 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 4.06 מיליארד דולר. הצמיחה בהכנסות החברה האיצה ל-37% לעומת 30% ברבעון הקודם. ההפסד הנקי של אובר לכל שנת 2019 הסתכם ב-8.51 מיליארד דולר.

הפעילות העיקרית של אובר, נסיעות – כולל נסיעות שיתופיות ותשלומים מנהגים – סיפקה לחברה 13.51 מיליארד דולר בהזמנות ברוטו, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל ומתחת לתחזית האנליסטים שעמדה על 13.60 מיליארד דולר.

אובר עדיין לא פה, אבל שאטלים שיתופיים בקריה בדרך

הרישיון של אובר נפסל בלונדון

נגד הזיהום: ניו דלהי מגבילה את מספר המכוניות על הכביש, אובר מרוויחה