חדשות    

דויטשה בנק – קנו דולרים

דויטשה בנק מהמרים על הדולר – מציעים ללקוחות לקנות דולרים ולמכור שקלים! "השקל נמצא בנקודת שיא של 15 שנה מול הדולר. מכירות של השקל, שהחלו בשבוע האחרון, עשויות להוות נקודת מפנה במגמת ההתחזקות ארוכת-הטווח שלו", טוענים בדויטשה בנק בסקירה שהוציאו ללקוחות, "המפנה הזה עשוי לבשר על תחילתה של מגמת היחלשות ארוכה. ההערכות שלנו מצביעות על חולשה בשקל הישראלי

מדריך השקעה במט"ח

"לאחרונה מימשנו  רווחים על פוזיציות הלונג השקליות שלנו, וכעת אנו ממליצים על פוזיציות שורט על השקל. מדובר בפוזיציות שורט טקטיות לאור תמחור היתר, שיא של חמש שנים בפוזיציות הלונג והחולשה הצפויה באינפלציה בישראל", מסבירים בדויטשה "על פי המודל שלנו, השקל מתומחר ביתר בשיעור של 9% – השיעור הגבוה ביותר מאז 2001. במונחי שוויון כוח קנייה) מגיע תמחור היתר של השקל ל-12% – כלומר לנקודת שיא היסטורית.

"על פי הניתוח שערכו, פוזיציות הלונג על השקל מצד ספקולנטים נמצאות בשיא של חמש שנים. בשבוע האחרון ראינו מכירות של השקל, שעשויות להיות נקודת מפנה המבשרת על תחילתה של תקופת מכירות ארוכה".

בדויטשה מציינים כי  "מדד המחירים לצרכן בישראל מפגין חולשה אחרי עליות מאוגוסט 2016 ועד מארס השנה.  מדד יולי יעמוד להערכתנו על 0.2% בלבד, ואנו צופים כי בנק ישראל ידבוק בתוואי הריבית הנוכחי, שלפיו לא צפויות העלאות ריבית לפני אמצע 2018".