פיקדונות    

דיסקונט: מודי'ס מורידה את דירוג הבנק עקב "פגיעה ביכולת הבנק לייצר רווחים"

יכולת הבנק לייצר רווחים פחתה, עקב בסיס הוצאות גבוה, צמיחה נמוכה בפעילות ובהכנסות וכן עקב רווחיות מופחתת מהחברות הבנות של הבנק

סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס הודיעה על על כל פנים, חשוב להדגיש כי אין קשר בין דרוג מודיס לביןמודי'ס הודיעה בנוסף על הפחתת דירוג החוב של הבנק מ–Baa3 ל–Ba1.

במודי'ס מורידים את הדירוג עקב ירידה ביכולת של דיסקונט לייצר רווחים. מודי'ס מעריכים כי יכולת זו של הבנק נפגעת כתוצאה ממרכיבים כגון: בסיס הוצאות גבוה, צמיחה נמוכה בפעילות ובהכנסות הבנק ורווחיות מופחתת מהחברות הבנות של הבנק.

הבנק מדורג ע"י מודי'ס מזה למעלה משנה (מאז ה-12 בדצמבר 2013)  בדירוג A3 באופק שלילי. בנוסף הודיעה מודי'ס כי הותירה את אופק דירוג הפיקדונות שלילי.

על כל פנים חשוב להדגיש כי אין קשר בין דירוג הפיקדונות של דיסקונט על ידי מודיס שזה דירוג הבנק עצמו ופיקודנות הבנק אצל מלווים אחרים, לבין הפיקדונות של הציבור שמשקיע את כספו בדיסקונט (בפיקדונות). הדירוג של מודיס הוא דירוג של דיסקונט כלווה ולפי זה נקבעת הריבית שהוא מקבל מהמלווים, אז נכון שיחסית לבנקים הגדולים, בנק דיסקונט מדורג חלש יותר, אבל אין בזה להשפיע על הפיקדונות של הציבור. עם זאת, ברור שאם הבנק נמצא במצוקה פיננסית ובעיות תזרימיות זה משפיע על הפיקדונות של הציבור – לא זה המצב.