פיקדונות    

דיסקונט – פיקדון שקלי ל-30 חודשים; ריבית עד 4.5%

בנק דיסקונט מציע ללקוחותיו פיקדון שקלי ל-30 חודשים כאשר ב-15 החודשים הראשונים הריבית השנתית תהיה קבועה בשיעור של 1.65% וב-15 החודשים הבאים הריבית השנתית תהיה משתנה – פריים מינוס 2.3% (ריבית של 1.7% נכון לעכשיו).  הפיקדון עשוי להתאים , כך מסבירים בבנק דיסקונט, לכאלו שחושבים שריבית הפריים תעלה, וכך הם יוכלו ליהנות מתשואה גבוה יותר בחלק השני של תקופת הפיקדון.

נתוני הריבית על הפיקדון מעודכנים ל-18 ביוני 2012; סכום המינימום בפיקדון הוא 5 אלף שקל וניתן לצאת מהפיקדון מתום 15 חודשים ולאחר מכן לאחר כל חודש. במידה והמשקיעים יפקידו מעל 100 אלף שקל הם ייהנו מתשואה גבוה יותר – ב-15 החודשים הראשונים הם יקבלו תשואה שנתית שקלית קבועה של 1.75% וב-15 החודשים הנוספים הם יקבלו תשואה שנתית של פריים מינוס 2.2% – תשואה של 1.8% מעודכנת לנתוני הפריים כיום.

בהינתן הריביות המעודכנות, מדובר בפיקדון שמספק תשואה של 4.24% במשך 30 חודשים (שנתיים וחצי) לכאלו שמפקידים עד 100 אלף שקל ותשואה של כ-4.49% לאלו שמפקידים מעל 100 אלף שקל.

לאחרונה (לפני כחצי שנה) הציע בנק דיסקונט פיקדון מיוחד לכאלו שסבורים דווקא שריבית הפריים תרד (להבדיל הפיקדון הנוכחי שמתאים למי שסבור שהריבית בעתיד תעלה). הבנק אפשר (ועדיין מאפשר) ללקוחותיו רווחים אם הריבית פריים שעומדת כיום על 4% תרד. הריבית, שירדה בחודשים האחרונים, צפויה להערכת כלכלנים של בתי השקעות ובנקים לרדת, אך החל מ-2013 היא צפויה להערכתם לעלות. בדיסקונט מציעים פיקדון בשם פיקדון הפוך (מספר 298) שאינו צמוד למדד והנושא ריבית של 10% פחות פעמיים הפריים (כלומר, ריבית בפועל של 2%). הפיקדון הוא למשך 6 חודשים ללא יציאה (ללא תחנות יציאה); מינימום להפקדה – 5 אלף שקל.

בשנה האחרונה על רקע המשך ירידת הריבית, מורגשת מלחמה בין הבנקים על כספי הלקוחות. הבנקים מציעים אחת לתקופה פיקדונות במבצע כדי לפתות את הלקוחות, הגדיל לעשות בנק ירושלים  שמעניק למפקידים ריבית  של לפחות 80% מריבית בנק ישראל (שעומדת על 2.5%), כשבפועל בחודשים האחרונים במסגרת השיווק האגרסיבי של בנק ירושלים הוא מציע ללקוחות 100% מריבית בנק ישראל כלומר  ריבית שקלית של 2.5% .