חדשות קרנות נאמנות    

דירוג קרנות נאמנות גמישות – מי המובילה ומי המאכזבת?

חנה הולנדר, מנכ"ל אקסלנס; צילום: עודד קרני

דירוג קרנות גמישות

הקרן הגמישה הטובה ביותר מתחילת השנה היא קרן אקסלנס תיק השקעות גמיש. הקרן הצליחה לייצר תשואה של 21% ובהתאמה גדלה כתוצאה מהתשואה ובעיקר מגיוסים גדולים מהיקף של 100 מיליון שקל לפני כשנה להיקף של 1 מיליארד שקל.

הסוד של אקסלנס הוא השקעות במניות זרות – כמעט 80% מהנכסים של החברה מושקע במניות בנאסד"ק. זו הסיבה שהקרן הצליחה לייצר תשואה גבוהה, אבל זו גם הסיבה לחולשה ולירידה בתשואה בזמן האחרון.

במקום השני בתשואה – דיאמונד גמישה של איילון. הקרן המנהלת כ-90 מיליון שקל עלתה בכ-19% מתחילת השנהץ גם בדיאמונד  היתה צבירה נאה בשנהנ האחרונה כשרק לפני שנה ניהלה הקרן כ-5 מיליוני שקלים.

דיאמונד מתרכזת במניות בוול-סטריט לרבות פייסבוק וטוויטר, לצד החזקה גדולה במניות הבנקים.

הקרנות הגמישות הגדולות סיפקו תשואה נמוכה יותר מתחילת השנה, אבל הן הרבה יותר מפוזרות מאשר שתי הקרנות האלו. הקרן הגדולה בתעשייה היא של אלטשולר שחם ( כ-1.6 מיליארד שקל). הקרן הניבה תשואה של 3.6% מתחילת השנה. אחריה בגודל – מור גמישה שהציגה תשואה של 2% מתחילת השנה והיא מנהלת כ-1.4 מיליארד שקל.

ילין לפידות גמישה שמציגה בדירוגים ארוכי הטווח מיקומים טובים, לא הצליחה לייצר תשואה מרשימה – פחות מ-1%  מתחילת השנה, והיא מנהלת כ-430 מיליון שקל.

קרנות גמישות

ניהול תיקים בקרנות נאמנות – מדריך

מתי להחליף קרן נאמנות?