שוק ההון    

האם מניות הבנקים האמריקאיים זולות?

בסקירה מקיפה שפרסם כריס קטובסקי, אנליסט הבנקים הוותיק באופנהיימר, הוא מציג את תיזת ההשקעה במגזר הבנקאות בארה"ב, הנסחר להערכתו בתמחור נמוך במיוחד בראיה היסטורית, ללא קשר לנתונים הפונדמנטליים של הסקטור.

המכפיל הממוצע של מגזר הבנקים, על פי חישוב של אופנהיימר,  מהווה 64% בלבד ממכפיל שוק המניות האמריקאי, דיסקאונט כמעט כפול מהממוצע ארוך הטווח, וזאת למרות עמדה חזקה מתמיד של הבנקים בארה"ב, מבחינת איכות האשראי, הפחתת לחצי הרגולציה ופוטנציאל צמיחה ברווחיות תוך ניצול יתרונות לגודל.

 

במהלך שלושת החודשים האחרונים חלה עליה של כ-12% בתחזית הרווח המצרפי של מגזר הבנקאות בארה"ב, מעל קצב שיפור של 10.8% בשוק האמריקאי הכללי. תחזיות הרווח העתידי לשנה הנוכחית מושפעות לטובה מרפורמת המס בארה"ב, אך גם בהקשר זה ניתן לראות צמיחה גבוהה יותר ברווחי הבנקים, בשיעור של 24% לעומת השנה שעברה, מעל הממוצע של 21.5% במדד ה-S&P500 הכללי, כאשר גם בשנת 2019 צפויים הבנקים להציג צמיחה גבוהה מהשוק, בשיעור של 10.5% לעומת צמיחה של 9.9% במדד ה-S&P500.

 

במקביל לשיפור בתחזית הרווח, ניתן לראות גם שיפור עקבי בתשואה על ההון, במיוחד בשנה האחרונה מאז הפחתת הרגולציה בענף הפיננסי בארה"ב. בשנת 2017 עלה שיעור ה ROTCE )תשואה על הון המניות המוחשי) ל-12.3%, וצפוי להשתפר ל-14.3% ו-14.7% בשנים 2018 ו-2019 בהתאמה. במקביל, דרישה רגולטורית של הלימות הון נמצאת במגמת הקלה, כאשר יחס CET1  שעלה מ-8.7% ל-12.3% בתקופה של 2012-16 , מתחיל בנסיגה, ובכך מספק לבנקים מקום להאצה בצמיחה, תוך שמירה על איכות אשראי גבוהה היסטורית. במקביל, העליה בתשואות אגרות חוב שחלה בשנתיים האחרונות מספקת הזדמנות לשיפור ברווחיות הבנקים מהריבית, כאשר תהליך זה צפוי להגיע בהדרגה ובכך לספק נראות גבוהה להמשך השיפור ברווחיות הבנקים ובתשואה על ההון.

 

מגמות השיפור בכלכלת ארה"ב, בפן הרגולטורי וברווחיות הבנקים אינן באות לידי ביטוי בתמחור מניות הבנקים האמריקאיים. מניות ששת הבנקים הגדולים בארה"ב נסחרות במכפיל ממוצע של 11.1 לתחזית 2018, דיסקאונט של 36% למכפיל מדד ה-S&P500 הרחב. זאת בהשוואה לדיסקאונט של 20% בתקופה לאחר המשבר הפיננסי העולמי (2010-2016) וכן בעשור שקדם למשבר (שנים 1995-2006). אנו סבורים כי הדיסקאונט הנוכחי של מניות הבנקים אינו מוצדק, ורואים פוטנציאל לביצועי יתר של המגזר הבנקאי לעומת מדד ה-S&P500 בשנה הקרובה. המניות המומלצות בסקטור הנן Bank of America (סימול: BAC), Citigroup (סימול: C) ו-Goldman Sachs (סימול: GS), שלושתן נמנות על רשימת המומלצות "אופקים רחבים", וכן חברת הליסינג CIT Group (סימול: CIT) ובית ההשקעותJefferies (סימול: JEF).