משפט    

האתלטית אולגה לנסקי ואמה יקבלו 100 אלף שקל פיצויי פיטורים

מעודכן ל-03/2019

התביעה בעקבות חידוש חוזה שהוצע להן, השופט קבע כי אולגה בחרה לעזוב את המועדון ואילו אצל אמה חלה הרעת תנאים המהווה פיטורין

בית המשפט הכריע בתביעת פיצויים של האתלטית אולגה לנסקי ואמה. אולגה ואמה, מאמנת האתלטיקה אירנה לנסקי, תבעו את מועדון מכבי ראשל"צ שאותו עזבו לפני כשנתיים וחצי. השופט  קיבל באופן חלקי את טענות האם ובתה וחייב את המועדון לשלם להן כ-100 אלף שקל.

 

בתביעה סיפרו השתיים שהאם אירנה הועסקה כאתלטית מן המניין ואחר כך העסיקו אותה כמאמנת ובפרט כמאמנת של בתה. הבת הועסקה במועדון בשנים כשהייתה תלמידת תיכון בת 15 בלבד. עם סיום לימודיה ושירותה הצבאי עברה לאימונים כפולים, בבוקר ובערב.

 

גם טענו כי לבת אולגה לא הוצע כלל לחדש את החוזה, אבל  לאמה הוצע לחדשו בתנאים פחותים,   המהווים הרעת תנאים המאפשרת התפטרות שדינה כפיטורים. הן הבהירו כי ההצעה לחידוש החוזה מול אירנה כללה הורדה בהיקף המשרה ממשרה מלאה לחצי משרה. והן ביקשו לחייב את המועדון בפיצויי פיטורים, הפרשי שכר מינימום וזכויות סוציאליות נוספות שלטענתן לא שולמו להן.

מצד  מכבי ראשון לציון נטען שהקבוצה רצתה להמשיך להעסיק אותן.  אבל הן החליטו להתפטר לאחר שהגיעו להסכמות עם מועדון ספורט אחר שהבטיח  שכר גבוה יותר. הקבוצה טענה כי הבת לא הסכימה לדון בחידוש החוזה, ואילו את אירנה ניסו לשכנע להישאר ולאמן אתלטיות אחרות. אך זו סירבה

בית המשפט קבעה שהבת אולגה בחרה לעזוב את המועדון ולא מגיעים לפה פיציים. "מחומר הראיות עולה שאולגה נישאה זמן קצר לפני שעזבה את המועדון. בעלה, אתלט אף הוא, החל להתאמן במועדון "ידר ירושלים", שהסכים לקלוט גם אותה ואת אמה תוך שהוא מציע להן תנאי העסקה משופרים ואף מגורים חינם."

 

אך על האמה קבע השופט שזכאית לפיצויים. נכתב כי הוכח שהמועדון בראשל"צ לא הציע לה להמשיך לעבוד במשרה מלאה, וכל שהוצע לה היא חצי משרה בלבד. הצעה זו מהווה הרעת תנאים ולכן אפשרה לה להתפטר בדין מפוטרת.

 

עוד נקבע בגזר הדין כי הבת אולגה זכאית לפיצוי בגין היעדר הפרשות לפנסיה והשלמות לשכר מינימום. המועדון חויב לשלם לתובעות פדיון דמי הבראה ופדיון חופשה עבור תקופת העסקתן האחרונה שהחלה בינואר 2015.

 

בסיכומו של דבר נקבע כי המועדון ישלם לאולגה פיצוי בסך 14,406 שקל ולאירנה פיצוי של 78,784 שקל. עוד חויב בהוצאות משפט בסך כולל של 12,500 שקל.

מחשבון פיצויי פיטורין

אומרים לכם לא למשוך את הפיצויים, אבל יש מצבים שדווקא…כדאי למשוך!