חדשות    

הגרלת מחיר למשתכן האחרונה בסוף כן תתקיים

בתוך יום משרד השיכון שינה את דעתו והודיע כי הגרלת מחיר למשתכן האחרונה הגדולה לפני הבחירות בסוף כן תתקיים. בהגרלה יוגרלו כ-3,000 יחידות דיור ב-12 יישובים ובהם ירושלים, חיפה, ראשון לציון, ראש העין, אשקלון, רמלה, אילת, מעלה אדומים, נתיבות, בית שאן, קרית ים וג'סר א-זרקא.

בניגוד להגרלות העבר, למעלה מ-65% מהדירות המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: 600 יחידות דיור יוגרלו בירושלים, בשכונת מורדות ארנונה, 729 בראשון לציון, 738 בחיפה ו-335 בראש העין.

חצי מהדירות יוגרלו בין זכאי סדרות א' וב', ללא העדפה לאחת מהן. יתרת הדירות תוגרל בין כל זכאי תוכנית מחיר למשתכן (מסדרות א', ב', ו-ג'), ללא עדיפות לסדרה מסוימת.

במסגרת מחיר למשתכן הוגרלו 70 אלף יחידות דיור  ב-81 יישובים שונים. ובסך הכל שווקו לקבלנים 100 אלף יחידות דיור. 44 אלף יחידות דיור נמצאות בשלבים מתקדמים לקראת הוצאת היתר בניה או כבר קיבלו היתר.

לפי בכיר במשרד השיכון, חשבו לפרסם הגרלה בתחילת ספטמבר, אך לאחר שהבינו במשרד כי הם עדיין לא ערוכים לכך. הוחלט שהיא תתקיים בסוף החודש. אותו בכיר מבהיר גם כי אין שום כוונה לבטל את מחיר למשתכן, וכי יש לה מקום גם בסל הפתרונות של הממשלה הבאה משום שאין כרגע פתרון טוב יותר לדיור בר השגה.

אתמול הודיע משרד השיכון על דחיית ההגרלה למועד בלתי ידוע בגלל מחסור בדירות זמינות. עם זאת רמזו מקורות במשרד שייתכן שהמצב ישתנה בעקבות מכרזי קרקע נוספים שצפויה רשות מקרקעי ישראל לפרסם לקראת סוף החודש. בעקבות הפרסומים על אי העמידה של משרד השיכון בלוחות הזמנים שהציב, החליטו במשרד לפרסם היום כי ההגרלה תתקיים בסוף החודש – מבלי לנקוב במועד מוגדר או במספר מדוייק של כלל הדירות שיעמדו להגרלה.

לקראת הבחירות בוטלה הגרלת מחיר למשתכן האחרונה

מחיר למשתכן לא תצליח בעיר, בין היתר מכיוון שמחירי הדירות בעיר נמוכים ממילא