חדשות    

הדולר מעל 3.7 שקל – שיא של השנתיים האחרונות

הדולר עלה ב-0.3% ל-3.71 שקלים בסגירת המסחר היום. אך לאחר המסחר הוא ירד קלות למתחת ל-3.7 שקל. הדולר נמצא בשיא של השנתיים האחרונות ומאז תחילת השנה עלה במעל 6% – היצואנים יכולים להתחיל לחייך.

תחילת היום היתה שונה –  הדולר והיורו נחלשו מול השקל ביותר מ-0.5% במהלך יום המסחר, אך בשעות האחרונות הם מחקו את הירידות ואף עברו לעליות – הדולר עלה ב-0.3% ושערו היציג נקבע כאמור על 3.71 שקלים.  היורו שמר על יציבות והיציג נקבע על 4.28 שקלים. המסחר התנהל על רקע החלטת חברת S&P בסוף השבוע להעלות דירוג אשראי לשיראל לרמה הגבוהה ביותר אי פעם.

חברת דירוג העלתה את דירוג ישראל מרמה של +A לרמה של -AA. העלאת הדירוג היא הישג משמעותי מאוד למשק הישראלי, אם כי לא ברור איך זה יתבטא אם בכלל בכלכלה השוטפת של הציבור.  בכל זאת – מדובר בהבעת אמון ביכולת של המשק לצמוח וביכולת של הממשלה לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית.

בחברת הדירוג הסבירו כי העלאת הדירוג באה על רקע שיפור במדיניות הפיסקלית של ממשלת ישראל, לצד צמיחה והכנסות ממסים גבוהות שהביאו לירידה ניכרת ביחס החוב הממשלתי נטו לתוצר בשנים האחרונות.

שר האוצר משה כחלון אמר עם העלאת הדירוג  כי "העלאת הדירוג תחסוך לנו הוצאות מימון של מיליארדים, שאותן נפנה לבריאות, חינוך ורווחה". הכוונה היא ביכולת של המדינה לגייס כעת בעלויות נמוכות יותר. מיליארדים? כלל לא בטוח, במיוחד כשהריבית עולה.

 

הדולר לאן? 

שער הדולר