חדשות    

הוצאות על סמארטפונים הולכות וגדלות; איך ניתן לחסוך?

רגע לפני שהאייפון 6 מגיע לישראל, החלטנו  לבדוק  – מה עדיף לתקן את הסמארטפון או לקנות סמארטפון חדש? זה אולי נשמע לא כל כך חשוב, אבל מסתבר שהוצאות התקשורת השוטפות ובעיקר רכישות המכשירים (הסמארטפונים) מהווים חלק נכבד מהתקציב המשפחתי. ברוב המשפחות ההוצאה על תקשורת ומזון ן ההוצאות הבולטות, ומסתבר שאפשר לחסוך בהוצאות על הסמארטפונים.      

 

תיקון או קנייה?

חשוב לציין כבר בשלב זה  שזאת לא שאלה שניתן לענות עליה בתשובה פשוטה, ברורה וחד משמעית.  ההחלטה אם לשלוח את הטלפון לתיקון או שמא לקנות טלפון חדש, תמיד צריכה להיות בהתאם לבעיה שיש בסמארטפון. אם מדובר על בעיה הקשורה אל התוכנה והתקנתה, יהיה זה חכם לתקן אותו, אך אם מדובר על בעיית חומרה שמשפיעה על התוכנה או ההיפך ותיקון המכשיר יהיה בעלות גבוהה מאוד, יש בהחלט סבירות גבוהה שקניית מכשיר חדש תהיה הצעד החכם ביותר. הפרמטר החשוב ביותר בכל הסיפור הוא המחיר ההתחלתי של המכשיר, מהי העלות שלו בזמן בו אתם חווים בעיה עם המכשיר הישן ומה העלות של התיקון אל מול העלות של רכישת מכשיר חדש.

 

אייפון- המוניטין מצביע על שירות

בוחרים בתיקון אייפון או בקניית מכשיר חדש? עדיין לא הצלחתם לגבש דעה? קראו את הדברים הבאים שיעזרו לכם להגיע להחלטות הנכונות לגבי הצעדים בהם יש לנקוט. האייפון הוא מכשיר הדגל של חברת אפל העולמית. כמכשיר של חברה כה גדולה ומפורסמת אשר רואה במוניטין המוצלח שלה את אחד הדברים החשובים ביותר, תמיד יש אפשרות לפנות אל היצרן עצמו (אם במכתב או אם בפנייה אל שירות הלקוחות) ולהתייעץ איתו לגבי הבעיה אותה אתם חווים.  עם היצרן או עם היבואן שמייצג את היצרן בישראל, תוכלו לברר האם האחריות מכסה את התיקון, האם יש השתתפות עצמית ומה פחות או יותר המחיר אותו גובות המעבדות בנוגע לבעיה מהסוג אותה אתם חווים במכשיר האייפון שלכם.

 מכשיר האייפון- אחריות

חשוב לקחת בחשבון שאם רכשתם את הטלפון בחו"ל, אין לכם אחריות בישראל. אם רכשתם את המכשיר בישראל, יש לכם אחריות לתקופה של מינימום שנה. טרם קניית המכשיר תמיד משתלם לברר מה האחריות מכסה וזאת על מנת להגיע להחלטה ברורה, האם משתלם לכם גם לבטח את הפלאפון בשירות תיקונים מורחב בחברה פרטית שמעסיקה טכנאי אייפון מומחים. האחריות של המכשיר בדרך כלל לא מכסה בעיות שנוצרו משימוש באביזרים שאינם מקוריים, שבר שנוצר בעקבות הפלתו של המכשיר ועוד.

 

לסיכום, אם האחריות מכסה את התיקון, משתלם לתקן את המכשיר. אם יש לכם שירות תיקונים פרטי וההשתתפות העצמית נמוכה, גם כן שווה לתקן את המכשיר. אם אין לכם אחריות ואין לכם שירות תיקונים והעלות של תיקון המכשיר גבוהה, תמיד מומלץ לברר מה העלות של מכשיר אייפון בגרסה הקיימת ובגרסה יותר מתקדמת ולהחליט איזה מכשיר ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר.