שוק ההון    

הטעויות של וורן באפט: קראפט היינץ, אלפאבית, וולס פארגו

באפט הצהיר בכנס משקיעם על טעויות השקעה שעשה בקראנץ היינץ בכך שלא ספר את הקמעונאים. עוד הזכיר את אלפאבית, חברת האם של גוגל

בכנס בפני בעלי המניות, שנערך באומהה, הצהיר וורן באפט על  מחויבותו לבצע רכישה חוזרת של מניות ברקשייר הת'אוויי. בכנס נכחו עשרות אלפי בעלי מניות שהתקבצו בסוף השבוע באומהה, נברסקה. בפט הביע אכזה מהמניות ואמר כי אלה  "אינן מתקרבות לשאיפות שלו".

באפט, המכונה האורקל מאומהה, פיקח על זינוק משמעותי בהיקף הרכישות החוזרות שמבצע התאגיד, למרות שאלה בשיעור  קטן מתוך סכום מזומנים גבוה של 115 מיליארד דולר. "בין אם יש לנו 100 מיליארד דולר או 200 מיליארד או 50 מיליארד, זה לא ישנה את המדיניות שלנו לגבי רכישה חוזרת… "כשהמניות שלנו נהיות זולות באופן יחסי לשווי הפנימי, אנחנו לא מהססים,"הצהיר.

החברה ביצעה רכישה חוזרת של מניות בשווי של כמעט 2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019, לעומת 1.3 מיליארד דולר בשנת 2018 כולה. קצב הרכישות החוזרות בסוף השנה שעברה היה מתחת לציפיות.

צ'רלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר הת'אוויי, הוסיף כי להערכתו התאגיד יהפוך "מעט יותר ליברלי ברכישות חוזרות של מניות".

ההצהרה לא מגיעה בחלק ריק ונובעת מחוסר שביעות רצון מצד משקיעים, ששברו את שיא הנוכחות. ההשקעות הבעייתיות שביצעה ברקשייר לדעת המשקיעים הן בוולס פארגו וקראפט היינץ, וכן ההשקעה האחרונה באמזון.

על קראפט והיינץ אמר באפט: "שילמנו יותר מדי כסף עבור קראפט. במידה מסוימת, ההתנהלות שלנו העלתה את המחירים", אמר.

באפט לא השיב ישירות לשאלה האם ברקשייר שינתה את השקפתה לגבי הפוטנציאל ארוך הטווח של קראפט היינץ, רק אמר "לא הערכנו כראוי, לא את מה שהצרכן עושה, אלא מה שהקמעונאי עושה" ורמז ללחץ מצד הקמעונאים..

השותפות של ברקשייר עם קרן הפרייווט אקוויטי 3ג'י היא שבעיקר מעוררת ביקורת. באפט הגן על הסכם השותפות, שלדבריו הוא כתב על גבי עמוד אחד בודד. עוד אמר, כי ייתכן בהחלט שברקשייר תבצע עסקה נוספת עם הקבוצה.

הנתח של ברקשייר באפל היה שווה 49 מיליארד דולר נכון לסוף מרץ, כאשר אחזקותיה בבנק אוף אמריקה ובנק וולס פארגו מוערכות ב־25 מיליארד דולר ו־21 מיליארד דולר, בהתאמה. זמן רב שברקשייר לא השתלטה על חברה. באפט הצהיר כי הגבלת האזחקות ל-10% עשויה להשתנות. "אם הפד ישנה את החוקים שלו, יהיו חברות שבהן נצבור יותר מ־10% רק משום שהן עושות רכישה חוזרת של מניות", אמר. "אם נאהב 9.5% מחברה, נאהב 15% אפילו יותר".

בנוגע לאמזון, המשקיעים הופתעו כאשר באפט חשף כי ברקשייר קנתה נתח בענקית הקמעונאות המקוונת אמזון. המניות נרכשו על ידי אחד מבן טיפוחיו של באפט, אף כי ברקשייר לא מסרו מי  בדיוק.

"השיקולים הם זהים כאשר אתה קונה אמזון לעומת, נניח, מניות של בנק שנראות סטטיסטית זולות מספיק לעומת השווי בספרים", אמר באפט

מאנגר ציין כי הוא הרגיש כמו "אידיוט גמור" כשלא השקיע באלפאבית, החברה־האם של גוגל. ".

בעוד באפט ומאנגר, בני 88 ו־95, ממשיכים לשלוט כרגיל, הצמד הדגיש בכנס את עבודתם של שני המנהלים הבכירים אג'יט ג'יין וגרג אבל, שנחשבים ליורשים פוטנציאליים. בשנה שעברה קודמו שניהם לדרגת סגן יו"ר וכל אחד מנהל פעילות של ברקשייר בתחום הביטוח ובתחומים אחרים. "אי אפשר היה לבקש שני מנהלים טובים יותר", אמר באפט. "הם מכירים את העסקים טוב יותר. אתם בהחלט מוזמנים לשאול אותם שאלות. הפורמט הזה לא יימשך לעד, ואם עדיף להעלות אותם לבמה, אנחנו שמחים לעשות זאת".

צ'רלי מאנגר – השותף הפחות מוכר של באפט; ועדיין – אחד מאנשי ההשקעות הטובים בכל הזמנים

לפני מיתון? באפט: ";קצב הכלכלה הואט";