קריירה    

הטעות בקורות החיים שמונעת מכם להתקבל למשרת חלומותיכם

מעודכן ל-10/2019

אתם בטוחים שהרזומה שלכם מרשים אבל נדחים שוב ושוב, עוד לפני שלב הריאיון? מומחי גיוס מסבירים את הסיבה שיכולה להרתיע מעסיקים מלקבל אתכם לעבודה

זה לא משנה אם עבדתם בפייסבוק, בגוגל או באינטל – אם אתם מגישים קורות חיים ונדחים פעם אחר פעם, יכול להיות שגם אתם עושים את טעות נפוצה. מנהלי גיוס בחברות הענק מצביעים על נור אדומה ומהבהבת שיכולה למנוע ממגייסים אפשריים ליצור אתכם קשר: אזכור שם מקומות העבודה שלכם, בלי להסביר מה בדיוק עשיתם שם.

אתם בטח חושבים (ובצדק) שעצם העובדה שבקורות החיים שלכם מוזכרים גוגל, ניו יורק טיימס, או חברות גדולות אחרות, היא מרשימה – אבל זה לא באמת מסביר מה עשיתם עם ההזדמנות הזאת. מומחי קריירה בחברות שונות מסבירים כי שמות של ארגונים זה מצוין, אבל המעסיקים רוצים להבין על איזה פרויקט עבדתם, מה היה ההיקף שלו, ומה עוד השגתם.

לדברי מנהלי הגיוס בחברות אלה, חוסר פירוט הוא אחת הטעויות הגדולות ביותר שאפשר לעשות בקורות החיים. ללא אמות מידה של הצלחה, אין במסמך הזה שום הוכחה ליכולת שלכם. לכן, כדאי להרחיב לגבי מה עשיתם בעבודתכם ומה היה הערך שלכם לחברה – ההכנסה שהפקתם, הפרויקטים שניהלתם, והיעדים בהם עמדתם.

לדברי המומחים, הכנסת המספרים שמדגימים את ההצלחה שלכם לקורות החיים היא המפתח. היו ספציפיים ככל שאתם יכולים. "במקום סתם לכתוב 'עזרתי להגדיל את הכנסות החברה', כיתבו 'עזרתי להגדיל את ההכנסות ב-200% למיליון דולר תוך שנה באמצעות X ו-Y'", מדגימה אחת המנהלות, "מעסיקים צריכים מספרים כדי להעריך אתכם. אף משרה אינה פטורה מהצגת תוצאות מספריות, והמספרים עוזרים למעסיקים להעריך אם מישהו יכול להוביל צוות, לנהל לקוחות, ולעזור לעסק לצמוח".

הדבר נכון גם לראיונות עבודה. לפני הריאיון מומלץ לדון בתפקידיכם הקודמים עם אנשים אחרים, כדי להתאמן במסירת פרטים קונקרטיים ודוגמאות להישגיכם ולמה העבודה הייתה עבורכם מעבר לשם התפקיד ולחברה שבה עבדתם.

למה לשים לב בקורות חיים

בלינקדאין נלחמים בזיוף כישורי קורות חיים