חדשות    

המגדל הרביעי של עזריאלי

קבוצת עזריאלי חשפה את הבניין החדש במתחם: יהיה בצורת ספירלה ומתעתד להיות הבניין הגבוה בארץ

 

קבוצת עזריאלי חשפה את עיצוב המגדל הרביעי שלה, לצד העיגול, המשולש והריבוע. הפעם הצורה שנבחרה היא ספירלה. המגדל מתוכנן להיבנות במקום בית ידיעות אחרונות , שעבר לראשון לציון. והוא ישתרע לגובה של 350 מטרים המהווים 91 קומות.

הבניין צפוי לעבור משמעותית את גובה הבניינים האחרים ומתעתד להיות הבניין הגבוה בארץ. בניית המגדל צפויה להסתיים בתוך שש-שבע שנים, והשקעתו מוערכת ב-2.5 מילארד שקל.

על שאלת עיצוב המבנה אמרה דנה עזריאלי, יו"ר הקבוצה: "שאלנו איך לעשות משהו שיעמוד בהרמוניה עם הסביבה אבל עם אופי משל עצמו. החלטנו למצוא אדריכל בינלאומי כי חלק מהאתגרים היו שבכל האזור של מגדלי עזראלי יש 38 דונם ופה יש לנו 8 דונם. האתגר היה לבנות במקום צר וצפוף בלי להפריע לעסקים קיימים".

המגדל החדש צפוי להתחבר למרכז עזריאלי באמצעות הרחבת הקניון והוספת חניון עם 1,500 מקומות חניה וגג עם צמחייה, שמיועד להיות פארק עירוני. גם הבניין יהיה מוקף במרפסות ירוקות.

עוד אמרה עזריאלי  כי מתוכננות כיכר רחבה בכניסה לבניין והסדרת המדרכות ברחוב מנחם בגין. לדעתה, המקום ישמש כציר הכניסה המרכזי לתל אביב, בזכות תחנת הרכבת הקלה שתכלול כניסה ישירה לבניין. "כיום עוברים במרכז עזריאלי כ-60 אלף איש מדי יום, ואחרי הקמת הרכבת הקלה אנחנו מעריכים שיעברו 100 אלף איש", סיכמה..