מדריכי השקעות    

המשקיע צ'רלס ברנדס – ירידה תלולה של 60% במניה לא בהכרח סימן אזהרה

מעודכן ל-06/2019

צ'רלס ברנדס (1943) הוא גורו השקעות שהונו מוערך  ב-4.3 מיליארד דולר.  הוא כתב שלושה ספרים בתחום ההשקעות והוא המייסד של השותפות ברנדס השקעות.

כמו משקיעים רבים לפניו  גם הוא תומך בהשקעות ערך ובשיטתו של בנג'מין גרהאם ואך היה מתלמידיו – התמקדות במניות איכותיות במחיר נמוך לאורך זמן. נכון להיום חברת ההשקעות שלו מוערכת ב-30 מיליארד דולר והוא עצמו דורג על ידי פורבס בעבר כאחד מ-400 האמריקאים העשירים בעולם.

לברנדס תארים בכלכלה מאוניברסיטת סן דייגו  קליפורניה ומאוניברסיטת בוקנל. בנעוריו פגש את גרהאם כשברנדס למד להיות ברוקר בבורסה וכך למד מיד ראשונה את טכניקת ההתמקדות במניות המוערכות בחסר.

בעבר דווח שהקרן שלו הכתה את S&P בטווח של 5 שנים, 10 שנים ואפילו 15. עוד דווח שברנדס ב-20 שנה השיג החזר של 20% על ההשקעה. כתלמיד אדוק ברנדס משחזר את העקרונות של גרהאם כפי שהופיעו בספר המשקיע הנבון ו"ניותח ניירות ערך" שכתב גרהאם עם דיוויד דוד.

לאחרונה השקיעה החברה שלו בכמה חברות שנפגעו בשוק המשכנתאות והפיננסים במחיר נמוך. הקרן שלו היא מהמשקיעים המוסדיים הגדולים הן בג"נרל מוטורס והן בבנק אוף סקוטלנד.

לא רק שאימץ את שיטתם של גרהאם ודוד, אלא הרחיב אותה לימינו. הוא יזם מחקר לבדוק את אסטרטגגית "הסכינים הנופלים", שלפיה לתפוס לתפוס מניות היורדות בצורה תלולה (סכינים נופלים) זה כמו  לתפוס כסף ננופל (מניות שעלולות להוביל להפסדים).

המחקר כלל חברות וביצועיהן בשנים 1986-2002 שמחירן צנח ב-60% לפחות בתקופה של 12 חודשים. המחקר מצא שלמרת שלאחר שלוש שנים של פיחות 13% מהחברות פשטו רגל,  רוב התיק עלה ב18% בממוצע לאחר אותן שלוש שנים.

גם לאחר שחווה משברים שקיצצו רווחים של 21 מיליאד דולר ל-11 מיליארד דולר לא חזר בו מתמיכתו בהשקעות ערך, באומרו ש"כל עוד הטבע האנושי לא ישתנה, השקעת ערך היא ההשקעה הטובה ביותר לטווח ארוך".

ברנדס היה גם מהמשקיעים המערביים הראשונים שהשקיעו בכלכלות מתפתחות בשנות השמונים. על כך אמר:

When I started my firm in 1974, I was not just fascinated by the US market but also with the potential investment and knowledge of other markets. But there weren’t a whole lot of public companies in EMs to invest in and hardly any reports or disclosures.

ההשקעה הראשונה שלו  בכלכלה כזו הייתה במגזר התקשורת במקסיקו, אותו מגזר שהפך את קרלוס סלים לאחד מעשרת האנשים העשירים בעולם.

חברה על הרדאר: ספץ – האפליקציה שמוצאת איש מקצוע בתוך 30 שניות; כמה היא שווה ואיך משקיעים בה?

משקיעים בנדל"ן בארצות הברית? רשות ני"ע אומרת שעובדים עליכם

מיהם המשקיעים האקטיביסטיים?