חדשות    

המשרד להגנת הסביבה לא ימדוד קרינה של רכבים

רכב היברידי

למרות שבישראל שוק ההיברידיות מזנק, החליטו לדחות את תקני הקרינה בשל התנגדות היבואנים

במשרד להגנת הסביבה הוחלט לאחרונה שלא לקבוע תקינה ייחודית למדידת קרינה מכלי רכב בישראל. ישראל היא מהמדינות היחידות שבהן המכוניות ההיברידיות שולטות בשוק. הסיבה היא תמריצי מס שמקבלים חלק מן הדגמים ההיברידיים. בעבר החליט המשרד להגנת הסביבה שלא להסתמך על יצרני הרכב המצהירים שמכוניותיהם עומדות בתקני קרינה בינלאומיים – ולבצע בדיקות קרינה עצמאיות בישראל, בין היתר בעקבות בדיקות עצמאיות שטענו כי רמות הקרינה גבוהות.

התקן  כיום בעולם ובישראל למדידת קרינה אינו נוגע רק למכוניות אלא גם למוצרי חשמל. תקינה מחייבת למכוניות תגובש על ידי ארגון הבריאות העולמי רק ב-2022.

למרות שבישראל מנסים להקדים את התקינה העולמית בתחומים רבים בתחום זה עדיין מחכים לאירופה. זאת למרות ששוק הרכבים ההיברידיים  צפוי לגדול יותר ב-2019.

 כל המכוניות המשווקות בישראל היו אמורות להיות מסומנות לפי דרגות קרינה. והבדיקות הישראליות היו אמורות להיות מחמירות מאלה הנהוגות בעולם – אלא שיבואני הרכב התנגדו כי חששו מפגיעה במכירותיהם  שתנבע פרסומם של נתוני קרינה, בין אם גבוהים ובין אם נמוכים.

במשרד התחבורה  כבר פנו בשנה שעברה אל המשרד להגנת הסביבה בבקשה שלא לקבוע תקן קרינה ישראלי, מחשש לצמצום היצע הדגמים המשווקים בישראל, כלומר מחשש מפני מצב שבו לקוחות יחששו לרכוש רכבים שרמות הקרינה בהם נחשפות.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "לאור העובדה שבימים אלו מתבצעת עבודה להכנת תקינה בינלאומית בנושא, אשר צפויה להתפרסם ב-2022, המשרד להגנת הסביבה החליט בשלב זה לא לקדם תקינה ישראלית ייחודית, אלא להמתין להשלמת הליך התקינה הבינלאומית. לאחר מכן, המשרד יקדם הליכי אימוץ של תקינה זו. המשרד להגנת הסביבה, בדומה ליתר משרדי הממשלה בישראל, נוהג לאמץ תקנים בינלאומיים ברגולציה  ובחקיקה.יובהר, כי ישראל אינה מייצרת כלי רכב, ולכן אין דחיפות בקידום תקינה מקומית".

כמה יעלו לנו הרכבים ההיברידיים השנה

האם מחיר הדירה מושפע מקרבה לאנטנות סלולאריות?