חדשות    

הערכות: ירידת הדולר עדיין לא הסתיימה השקל צפוי להמשיך להתחזק מול הדולר

בסקירת המט"ח השבועית של וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייה כתב קיונאקיס כי "ירידת הדולר עדיין לא הסתיימה אם כי קצב הפיחות עשוי להאט; השקל צפוי להמשיך להתחזק מול הדולר".

קיונאקיס המשיך ואמר: "שינוי המדיניות של הפד בהקשר אינפלציה, תשואות ריאליות שליליות בארה"ב ושערוך יתר של הדולר מרמזים כי לדולר יש עוד מקום לרדת, אם כי יהיו יותר פעולות מחיר "דו כיווניות". בהקשר לאירו לשער דולר, הביצועים היו מהטובים שנרשמו וזינקו ב10% מאז סוף מאי ואנו מאמינים כי עדיין יש פוטנציאל עלייה, אם כי הקצב עשוי להאט. הסיכון העיקרי להשקפה זו הוא ההתעוררות האחרונה של המגפה במדינות אירופה שהולכת ומסלימה ויתכן ותביא לסגרים מקומיים."

בהתייחסותו לירידת שער הדולר ביחס לשקל:" אנו רואים בירידה האחרונה שנגרמה בעקבות סגר שני ירידה קצרה וזמנית. לפי המודלים של הבנק, יחס הדולר-שקל רגיש לתשואות ריאליות בארה"ב ולביצועי טכנולוגיה. בהנחה שמניות הטכנולוגיה יישארו נתמכות והתשואות הריאליות יישארו ברמות נמוכות אז הדולר לשקל אמור לרדת עוד בחודשים הבאים."

בהקשר לפאונד אמר קיונאקיס: "השוק החל כעת לתמחר את סיכון הברקזיט ללא עסקה והפאונד אמור להיאבק בטווח הקרוב, אם כי עסקה בסיסית של האיחוד האירופי ובריטניה אמורה לספק תמיכה ולהביא את הפאונד להצליח לחדש את הערכתו. עד כה, הביצועים הכלכליים של בריטניה ניזונו מההתרחבות הפיסקלית אך כעת בריטניה ניצבת מול "צוק פיסקלי" משלה. הגירעון בתקציב בבריטניה קרוב ל -8% מהתמ"ג והוא צפוי לעלות על 370 מיליארד ליש"ט, כ -17% מהתמ"ג.

המשא ומתן על הברקזיט התקדם כמעט באפס והשעון מתקתק. התוכניות של ממשלת בריטניה לצאת מחלק מהסכם הנסיגה מסבכות את הדיונים עוד יותר. אנו עדיין חושבים ששני הצדדים יצליחו לערוך עסקת אך הסיכון לקריסת משא ומתן עלה. כתוצאה מכך, למרות שאנחנו צופים שהפאונד לשער דולר יחזיק מעמד בצד החיסרון של הדולר, האירו לשער פאונד עשוי להתחזק בטווח הקרוב. רק כשתהיה עסקה, אנו מצפים שהפאונד יקבל תמיכה קונקרטית, במיוחד כנגד הדולר."

בהקשר ליואן הסיני הסביר קיונאקיס: "נשיאות ביידן תביא לעליית מחירי היואן הסיני. מאז שנת 2018, המנוע הגדול ביותר של הדולר לשער אירו היה מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. היואן הסיני עדיין חלש על בסיס משוקלל סחר, דבר המצביע על כך שתמחור הפחתת מכס עדיין קטן. זכייה של ביידן תביא בסופו של דבר לנורמליזציה של מדיניות הסחר. עם זאת, אם תתבצע הפחתה ניכרת של המכסים על סין, שעדיין לא בטוחים בשלב זה, זה יביא לעליית היואן יותר ויותר."

לשער הדולר ומחשבון הצמדה לדולר 

לשער האירו ומחשבון הצמדה לאירו

פורקס – כל מה שצריך לדעת