חדשות    

הפד לא ישנה את הריבית

הריבית תישאר בין 2.5% ל-2.5%. בהמשך צפויים שינויים הדרגתיים

הבנק המרכזי בארה"ב, הפדרל ריזרב, השאיר בהתאם לתחזיות את שיעור הריבית במשק ללא שינוי בטווח שבין 2.25% לבין 2.5%.

הם מתכוונים בין היתר לקרן המטבע הבינלאומית שהורידה את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה העולמית, והעריכה כי היא תחווה השנה את הצמיחה הנמוכה ביותר זה 3 שנים. את תחזית הצמיחה שלה לארה"ב לעומת זאת השאירה 2.5%, אך ציפתה כי היא תרד ל-1.8% ב-2020.

מהודעתו של הפד משתמע כי הוא מרמז על מדיניות עתידית מתונה יותר:כך הצמיחה הכלכלית מתוארת כסולידית (חזקה, בהודעה הקודמת) ומצוין כי אומדדני שוק ההון לקצב האינפלציה ירדו בחודשים האחרונים,מה שלא הופיע בפעם הקודמת.

נכון שעדיין מדובר ברמה נמוכה מאוד, שלא מהווה אלטרנטיבה של ממש עבור המשקיעים שבשנים האחרונות התרגלו לתשואות חד-ספרתיות גבוהות או דו-ספרתיות נמוכות בשוק המניות. אולם השוק צופה המשך עלייה בריבית, ובחלק מהמקרים מגלם אותה במחירי המניות, כך שניתן להעריך שאנו מתקרבים ליום שבו אג"ח ממשלתי יהווה אלטרנטיבה סבירה לשוק המניות

חשוב לזכור גם שכלכלה בריאה לא יכולה להתקיים בריבית נמוכה לאורך זמן. האתגר האמיתי הוא בצורך לזהות את נקודת שיווי המשקל, ולהעריך מתי תגיע הנקודה שבה העלאות הריבית יפסיקו לתמוך בכלכלה הריאלית, ויתחילו להכביד עליה.כדאי להיות עם האצבע על הדופק, ולעקוב לעתים קרובות אחר ציפיות השוק להעלאת ריבית, ולא רק אחרי ההחלטות של הבנק הפדרלי.

גרי קוטישטנו: לא תהיה עליית ריבית בקרוב; צריך להתרגל לתשואה נמוכה ואפילו אפסית