מדריכי בנקאות    

הפעולות בכספומט שיחסכו לכם עמלת פקיד

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-01/2020

נכון, אנחנו פחות מגיעים לסניפים, פחות משתמשים בכספומטים בגלל שימוש גובר באפליקציות, כרטיסי אשראי וקניות אונליין. ובכל זאת, לפעמים יש פעולות שחייבים לעשות או שקרובי משפחתנו מתקשים לעשות בדיגיטל.

הפעולות הנפוצות בכספומט הן משיכה, הוצאת מידע והפקדות. אפשר להפקיד הן צ'קים והן מזומן. היתרון של הכספומטים, לבד מהעמלה, הוא שלא צריך לחכות בתור וכמו כן הם זמינים 24 שעות. הפקדת צ'קים אומנם בחלק מהבנקים אפשר לעשות באמצעות סריקה של הצ'ק, אבל לא כך מזומן – שהרבה לא יודעים שאפשר להפקידו דרך הכספומט.

הפקדת מזומנים באמצעות הכספומטים תחסוך לכם 70% מהעמלה. איך עושים את זה? מכניסים כרטיס אשראי או כרטיס בנקאי, לוחצים על קטגוריה הפקדת מזומן ומכניסים את הכסף למכשיר – ללא גומיות וללא סיכות, אז יופיע לכם הסכום שהפקדתם, ותצטרכו רק לאשר.

הפקדת צ'קים אפשר להפקיד בבנקים השונים עם כרטיס וללא כרטיס. ללא כרטיס יבקשו פרטי זיהוי.. כיום כל מה שנדרש לעשות הוא רק שהמכונה תסרוק את הצ'ק ולהזין את הפרטים לפי ההנחיות. אפשר גם באמצעות האפליקציות של הבנקים השונים.

הזמנת פנקסי צ'קים – גם לא חייבים להגיע לפקיד כדי להזמין צ'קים. אפשר באמצעות כספומט או באמצעים ישירים אחרים, אינטרנט או עמדות דיגיטליות. תוכלו להזמין עד 20 פנקסי צ'קים מסוגים שונים.

תשלום חשבונות – למתקשים עם התשלומים באינטרנט אפשר לשלם חשבונות, כמו חשמל או מים,  בכספומטיםב הגדרה "תשלום שוברים " או "חשבונות". מזינים את פרטי השובר ואת הסכום וסיימתם עם התשלום.

בחירה או שחזור של הקוד: היום, עקב כניסתו של כרטס האשראי החכם, הורה בנק ישראל לבנקים לאפשר לכם לבחור את הקוד. אפשר באמצעות האתר והאפליקציה ואפשר גם בכספומטים הפרוסים ברחבי הארץ. הקטגוריה היא בחירת קוד סודי או החלפת קוד סודי ותקבלו אותו לאחר שתפעלו לפי ההנחיות.

משיכת מזומן ללא כרטיס: אומנם כבר כולנו יודעים למשוך מזומן מהכספומט, אבל בשנים האחרונות נוספו האפשרויות למשוך ללא כרטיס, העברת כסף בין חשבונות ועוד. את הקוד מקבלים באמצעות הודעה  במסרון ולאחר שעניתם על פרטים מזהים.

עמלות ערוץ ישיר לעומת עמלות פקיד*:

פעולה בנק לאומי בנק הפועלים בנק ירושלים בנק מזרחי טפחות בנק דיסקונט בנק יהב בנק איגוד
עמלת פקיד 5.5 ₪ 6.5 ₪ 0 ₪ 6.8 ₪ 5.9 ₪ 4 ₪ 5.9 ₪
עמלת ערוץ ישיר 1.65 ₪ 1.35 ₪ 0 ₪ 1.76 ₪ 1.85 ₪ 1.2 ₪ 2.9 ₪
עמלת מינימום 5.5 ₪ 6.5 ₪ 0 ₪ 6.8 ₪ 5.9 ₪ 4 ₪ 5.9 ₪
מסלול בסיסי 10 ₪ 10 ₪ 0 ₪ 9 ₪ 9 ₪ 10 ₪ 10 ₪
מסלול מורחב 20 ₪ 22 ₪ 0 ₪ 29 ₪ 25 ₪ 20 ₪ 24 ₪
מסלול מורחב (10 פעולות פקיד+ 50 פעולות ערוץ ישיר+ שירותים נוספים) 35 ₪. כולל שירותי חבילה בזמן ודמי כרטיס אשראי אחד. 32 ₪ שירותים לבחירה: Up חכם, up אקטיבי, up קארד. אפשריים עוד שירותי רשות לא קיים 35 ₪ כולל שירותי "מזרחי טפחות בזמן אמת" וחבילת בנקאות אישית לעסק. לא קיים לא קיים לא קיים
פטור מלא מ-3 העמלות (0 ₪) חשבון צעיר, חשבון 18+, סטודנט דן חסכן קטין (בני 0-18), נוער, חייל, סטודנט חייל נוער, חייל, חייל משוחרר, סטודנט לתארים מתקדמים, עורכי דין, עובדי הוראה, עובדי מדינה, רופאים צעיר, חייל, סטודנט, עובדי מדינה, שכירים, מורים קטין, חייל, סטודנט
פטור מוגבל בשנים עבור 3 העמלות (0 ₪) שכירים (3 שנים), פורשים מעבודה (3 שנים) צעיר (עד שנתיים), סטודנט (עד 3 שנים), תלמידי ישיבה (עד שנתיים) ללקוחות חדשים (בין שנה ל-3 שנים), סטודנט (פטור ל-4 שנים) חשבון הפוך (3 שנים)
פטור 50% מ-3 העמלות חייל משוחרר חייל משוחרר, גמלאי, 60+, עולה חדש – לשנה בלבד.
חשבונות פטורים אחרים החזר של 20% לחלק מהעמלות: ישיר לאומי פטור מעמלת ערוץ ישיר ומינימום: טוטל דיגיטל הטבות בעמלות עו"ש: מתחתנים פטור מעמלת ערוץ ישיר ועמלת פקיד: אקדמאים הנחה 50% על עמלת ערוץ ישיר ועמלת פקיד: חייל משוחרר. אפשרות לפטור ל- 3 שנים: מתחתנים, priority, מנהלים, שכירים מועדפים, לוקחי משכנתא פטור מחלק פעולות פקיד וערוץ ישיר: חשבון הפוך מתמיד

נתונים: בנק ישראל

קראו עוד