חדשות    

הקלה להורים: סבסוד הצהרונים צפוי להימשך

צילום: אתר משרד החינוך

עם פיזור הכנסת, הסבסוד לצהרונים בסך 400 מיליון שקל היה בסכנה. עכשיו כחלון ונתניהו אומרים שמצאו פתרון למשבר

נמצא מקור כספי להמשך סבסוד הצהרונים.  כך טענו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. הההצעה צפויה להגיע להחלטת ממשלה. השניים לא סיפקו הסברים איך ישפיע הסבסוד על הקיצוץ הצפוי במשרדי הממשלה, בעקבות הגירעון הגדל. סבסוד הצהרונים היה בסכנה עקב פיזור הכנסת והמשך ממשלת המעבר הזמנית.

"בספטמבר, בתחילת שנת הלימודים, יהיו צהרונים", סיכם נתניהו. כחלון אמר: "מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות". עם זאת, שר האוצר צפוי להגיש ביום ראשון הקרוב לממשלה  גזירות וקיצוצים כדי לטפל בגירעון. יש לציין כי סבסוד הצהרונים נאמד ב-400 מיליון שקלים לשנה הבאה.  לכן משרד האוצר טען כי אישור התקצוב עלול להיתפס ככלכלת בחירות

באופזיציה הגיבו: "במאמץ להימנע ממבוכה בדיון שיזמה כחול לבן בכנסת ועקב הלחצים שהפעילה הסיעה בוועדת הכספים, זימן אליו ראש הממשלה בבהילות את שותפו כחלון והשניים מיהרו להבטיח פתרון למצוקת הצהרונים. שום תכנון, אפס תשומת לב לצורכי הציבור – רק כיבוי שריפות, שליפות מהמותן וספינים". נמסר מכחול לבן.

גם ח"כ עודד פורר, יו"ר ישראל ביתנו אמר: "אחרי שעצרנו תקציבים בוועדת כספים ואמרנו שלא נשחרר עד שיוקצה כסף לצהרונים. ראש הממשלה, שראה שהוא בדרך להשבתה של מערכת החינוך שבועיים לפני בחירות, מספר שכעת הוא מצא פתרון. כרגיל, בלי לחץ הממשלה לא זזה". בהנהגת ההורים הארצית אמרו שלא יהיו מוכנים לשלם  תוספת ולהיות הכיס שיקטין את הגירעון.

במסגרת תוכנית הצהרונים שיזם שר האוצר משה כחלון בשנת 2017 ומופעלת בגנים ובכיתות א'-ב' בבתי הספר, פועלים הצהרונים לאחר שעות הפעילות במוסדות החינוך בסבסוד דיפרנציאלי, כך שהורים ברשויות חזקות יותר משלמים יותר מאשר אלו ברשויות החלשות. בעוד שביישובים המשויכים לאשכול חברתי כלכלי נמוך יותר מסבסדת המדינה את הפעילות עבור כל תלמיד בסכום של 600 שקלים לחודש, ביישובים החזקים ביותר (אשכולות 10-8) המדינה מסבסדת את הפעילות בעלות של 150 שקלים בלבד.

כמה מזונות משלמים על ילד אחד?

הורים בקשיים כלכליים: למה אתם זכאים במערכת החינוך?

מדריך הזכויות למשפחה החד הורית