שוק ההון    

הראל ממליצים על מניות הבנקים

הכלכלנים של קבוצת הראל סבורים שאוקטובר האדום לא יחזור.
להערכתם צריך להיות עם חשיפה גבוהה למניות עם דגש על מניות הבנקים בשוק המקומי.
 "ביצועי המניות בישראל מצדיקים חשיפת יתר לשוק המקומי", כותבים כלכלני הראל, "התנודתיות בשווקים ירדה בתחילת נובמבר. למרות הירידות בסוף השבוע, סגרו השווקים המובילים שבוע חיובי.
"S&P 500 סגר את השבוע האחרון בעלייה של2.1%(2.6%מאז תחילת נובמבר); והנאסד"ק עלה ב-0.7%( 1.4%מתחילת נובמבר). הדאקס בגרמניה עלה ב-0.1% בלבד. חלק גדול מחברות ה-S&P פרסמו דו"חות שמהן עולה תמונה חיובית בסך הכל.73% מהחברות דיווחו עד עתה, כאשר 85% מהן היכו את התחזית לרווח, לעומת ממוצע של 77%, אך רק 60%
היכו את תחזית ההכנסות לעומת ממוצע של 57%.
"בתקופה הקרובה יעמדו במוקד מניות של סקטור הקמעונאות וכן חברות מתחומי המלונאות, הסעדה, ציוד אנרגיה ושירותי IT – מהסקטורים שצפויים להיות מושפעים במיוחד מהעלייה החדה מהצפוי בשכר העבודה בארה"ב.
"הדיווחים על שיא במכירות של עליאבא ביום הרווקים הסיני עשויים להוביל לפתיחה חזקה של השבוע במניות הקשורות לסקטור ומתמקדות במכירות באינטרנט ולתרום להמשך הסנטימנט החיוב י שראינו בשבוע החולף.
"על רקע ריבוי האירועים וההתפתחויות היכולים להשפיע על השווקים, אנו ממשיכים להמליץ לחזור לנכסים בסיסיים (בק טו בייסיקס) ולמקד את ההשקעה במדדים כמו S&P500 ולא להעדיף תתי סקטורים שעשויים לסבול מתנודתיות גבוהה (לשני הכיוונים) במבט קדימה, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למניות בישראל. ביצועי המדדים מתחילת השנה חזקים יותר מרוב השווקים בעולם, עם עלייה של כמעט 10% בת"א 35, לעומת תשואות חד ספרתיות נמוכות ואף שליליות ברבים מהמדדים בעולם.
"מי שהוביל את העליות בשוק המקומי הן מניות הבנקים, עם עלייה של מעל 14% מתחילת השנה. אנו ממשיכים להמליץ על הסקטור הזה, שעדיין נסחר בתמחור זול יחסית לעולם. בשבוע הקרוב צפויים להימשך הדו"חות הכספיים בישראל והסיכוי להפתעות חיוביות עשוי לתמוך בהמשך הביצועים החיוביים.