חדשות    

הרשות להגנת הצרכן חוקרת חברה בחשד ששיווקה תוסף מזון תוך כדי הטעיית חולי סרטן

רשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי היא חוקרת את חברת נאוקן, המשווקת את תוסף התזונה ואלור הומאני. הרשות להגנת הצרכן חושדת כי החברה משווקת את המוצר תוך כדי הטעיה של חולי סרטן.

מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי "מבדיקת הוועדה המייעצת במשרד הבריאות, עולה כי לסגולות, המסרים והתוצאות הרפואיות המתוארות בפרסומי החברה אין תימוכין, ואין בהם כדי לבסס מדעית ורפואית פעילות רפואית כלשהי של תוסף התזונה בפרט ביחס למחלות מחלות הסרטן".

במסגרת החקירה נאספו חומרים מהחברה ומנכ"לית החברה נחקרה במשרדי הרשות.

באתר האינטרנט של החברה החשודה בהטעיה ניתן לימצוא הצהרות כגון: "במחקרים נמצא באופן חד-משמעי כי ואלור הומני הורג את התאים הסרטניים, ומראה תוצאות טובות יותר מאשר טיפולים כימותרפיים", "חולי סרטן כבר החלו להשתמש בואלור הומני, ויש כבר תוצאות בשטח על מטופלים רבים, כולל מטופלים בשלבי החלמה טוטאלית".

עוד מצויין באתר האינטרנט של  נאוקן כי "אין התנגשות של המוצר עם טיפולים קונבנציונליים וגם המחקרים וגם הלקוחות בשטח, הראו תוצאות יותר טובות בכמה וכמה מקרים" וש- "מחקר פרה-קליני חדש שנערך בתכשיר בפארק הטכנולוגי של הדסה עין כרם, מראה בצורה חד-משמעית פעילות אנטי-סרטנית של מוצרי valor humani השונים" וגם כי "מטופלים עם סרטן ערמונית, עצם, לימפומה, מילומה נפוצה, סרטן כבד, סרטן השד ועוד, שקיבלו את התכשיר, הראו הטבה משמעותית במדדים הסרטניים".

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ומ"מ ראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "זהו ניצול חולשתם של חולים בשעה הקשה להם מכל. ייחוס סגולות רפואיות למוצרים הנחזים ל'תרופות פלא' הוא הטעיה חמורה, שלעתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן. הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות מהסוג הזה ותפעל נגד המפרים. אני מודה למשרד הבריאות על חוות הדעת שהגיש לרשות שמהווה ראיה מכרעת בחקירה".

מהוועדה המייעצת במשרד הבריאות נמסר: "הטיפול במחלות ממאירות בתחום הרפואה ניתן על ידי שירותי הבריאות במדינת ישראל מדי יום ברמה הגבוהה ביותר, תוך הקפדה ומתן אחריות מקצועית, ללא ניצול חולשתם של חולים קשים. לעומת זאת, השימוש בתוספי תזונה בצורה בלתי-מבוקרת, תוך הבטחת ריפוי מחלות קשות וניצול חולשתם של החולים, עלול לפגוע בהם ובטיפול הרפואי שלו הם זכאים. נטילה עודפת שלהם עלולה להיות מסוכנת ולגרום לתופעות לוואי. לכן אם נוטלים תוספי תזונה, יש להתייעץ על הסוגים והכמויות עם הרופא המטפל או עם הרוקח".

הוועדה המייעצת מבקשת מאנשים הנוטלים תצוספי תזונה להתייעץ עם הרוקח או הרופא המטפל לגבי סוגי התוספים המומלצים והמינון שלהם שכן נטילה לא מבוקרת של תוספים עלולה לגרום לנזק בריאותי.