מוצרי מזון    

השוואת מחירי סודה שוופס: לא כמו מים, אבל זול

(הכתבה פורסמה ב-20.6.2017)

שוק הסודה לשתייה בישראל הפך בשנים האחרונות למבעבע, תרתי משמע. במהלך העשור ומשהו האחרון נכנסו שחקנים חדשים לשדה המשחק, עם סוגים שונים ולעיתים משונים של משקאות בטעמים מגוונים. המחיר של בקבוק סודה לשתייה יהיה מן הסתם גבוה יותר מאשר מים – בעיקר במקרה של הטעמים המיוחדים – אבל מנגד הוא זול פי כמה מהמשקאות הטבעיים והמיצים למיניהם. אבל כמה בדיוק זה עולה בכל רשת שיווק? האם יש מבצעים?

כדי לענות על השאלה הזו החלטנו לבדוק עבורכם את אחד המוצרים המבוקשים בשדה המשחק: מותג שוופס מבית יפאורה-תבורי. לשם הבדיקה החלטנו לגייס, כהרגלנו בקודש, מערכת SuperGet המספקת כלים להשוואת מחירים בסופרמרקטים וכלים לפיתוח.

מה בדקנו?

את הבדיקה ערכנו בתאריך 20.6.2017 על אחד המוצרים המבוקשים של שוופס – בקבוק סודה בטעם לימון. הוא היה זמין ב-551 סניפים שנכנסו לבדיקה, של הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת AM:PM. לא התייחסנו לאילת עקב הפטור ממע"מ המאפיין את חנויותיה.

מה מצאנו?

בקבוק סודה שוופס בטעם לימון נחשב לזול יחסית, אבל עדיין מצאנו הבדלים בתמחור שלו של יותר מפי שניים. המחיר הזול ביותר של הבקבוק שמצאנו היה 2.4 שקלים, בעוד שהיה שלהם 4.9 שקלים. המחיר הממוצע היה די באמצע (3.7 שקלים), מה שמאפשר לנו להסיק שהמחירים פחות או יותר מתקרבים אליו.

ראשונה בדקנו את ויקטורי, כדי לגלות מחיר של 3.9 שקלים ברוב הסניפים ובהזמנה אינטרנטית, ומחיר של 4.2 שקלים בארבעה מסניפי תל אביב (לינקולן, אחד העם, דיזינגוף וסלמה). גם בחצי חינם המחיר השכיח היה 3.9 שקלים, שהופיע בכל הסניפים למעט הסניף ברחוב לח"י בראשון לציון בו המחיר היה 3.4 שקלים. בטיב טעם הייתה שונות בין הסניפים, החל מ-3.4 שקלים בסניף ברחוב מדינת היהודים בהרצליה ועד ל-4.1 שקלים בחלק גדול מסניפי הרשת.

את המסע שלנו למציאת שוופס סודה זול המשכנו ביוחננוף, בה המחיר היה אטרקטיבי יחסית: 2.9 שקלים בכל הסניפים למעט שני סניפים (ישפרו סנטר במודיעין- מכבים-רעות וצומת ביל"ו) בהם המחיר היה 3.9 שקלים. בשלושה מבין סניפי יש חסד היה את המוצר, במחיר של 3.3 שקלים. זה היה גם המחיר בכל סניפי יש בשכונה. התחנה הבאה הייתה מחסני השוק בה המוצר עלה 4 שקלים בכל הסניפים. במחסני להב המחירים התחילו ב-3.4 שקלים, עברו ב-3.6 שקלים בסניפים אחרים והגיעו ל-3.9 שקלים.

את המחיר הזול ביותר שעלה בבדיקה – 2.4 שקלים – מצאנו בשני סניפים של סטופמרקט: סניף קסטרא בחיפה וסניף קניון אם הדרך. בסניפים בקניון ארנה הרצליה וקיבוץ יגור תצטרכו לשלם חצי שקל יותר. בפרש מרקט הפיזור היה יחסית רחב. ברוב הסניפים עלה בקבוק סודה שוופס בטעם לימון 3.7 שקלים, אבל היו גם סניפים זולים יותר (2.9 או 3.4 שקלים) וסניפים יקרים יותר: 3.9 שקלים בסניף קרן היסוד בקריית ביאליק וטיפ טופ גולומב בהרצליה, 4.1 שקלים בסניף ב רמז ו-4.9 שקלים בסניף הנדיב בהרצליה, שבמקרה הזה היה פחות נדיב במחיר שלו.

קשת טעמים הציגה לנו את המבצע הראשון בסקירה עד כה: ארבעה בקבוקי סודה שוופס ב-10.9 שקלים, מחיר של כ-2.7 שקלים לבקבוק (זהו עדיין לא המחיר הכי זול שעלה בבדיקה). ללא המבצע נע מחיר המוצר בסניפי הרשת בין 2.9 שקלים ל-3.7 שקלים. ברמי לוי המחירים ברוב הסניפים היו 2.9 שקלים או 3.5 שקלים, אבל היו מספר סניפים יקרים יותר (3.7-3.9 שקלים).

המוצר לא נמצא בסניפים של שופרסל אקספרס, מה שהוביל אותנו לשופרסל דיל  בה תידרשו לשלם על המוצר 3.3 שקלים. ברוב סניפי שופרסל שלי המחיר עמד על 4.1 שקלים, אך היו סניפים בהם הוא היה 3.3 שקלים, 3.5 שקלים או 3.9 שקלים.

את המסע שלנו לאיתור סודה שוופס בטעם לימון סיימנו ברשת AM:PM, בה כמו ברוב המקרים מצאנו פער גדול במחירים בין הסניפים השונים. זה מתחיל ב-2.9 שקלים והגיע עד ל-4.9 שקלים, עם מספר מחירי ביניים בדרך.

הערה אחרונה: כדי להוזיל את העלויות אתם יכולים לרכוש רביעיית בקבוקי סודה. המחירים של רביעייה שכזו בגדול נעים בין 9.3 שקלים ל-11.9 שקלים (כלומר כ-2.3 שקלים לבקבוק או כ-3 שקלים לבקבוק, בהתאמה). אולי בסקירות הבאות נראה לכם איפה כדאי לרכוש רביעיה שכזו.

בכל אופן, אלו הנתונים שמצאנו בסקירה לגבי בקבוק סודה בודד:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 3.9-4.2
חצי חינם 3.4-3.9
טיב טעם 3.4-4.1
יוחננוף 2.9-3.9
יש חסד (שופרסל) 3.3
יש בשכונה (שופרסל) 3.3
מחסני השוק 4
מחסני להב 3.4-3.9
סטופמרקט 2.4-2.9
פרש מרקט 2.9-4.9
קשת טעמים 2.9-3.7 (היה מבצע: 4 בקבוקי סודה שוופס ב-10.9 שקלים)
רמי לוי 2.9-3.9
שופרסל אקספרס המוצר לא היה זמין בסניפים
שופרסל דיל 3.3
שופרסל שלי 3.3-4.1
AM:PM 2.9-4.9

 

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

השוואת מחירים של משקאות נוספים:

שוקו יטבתה

קפה נמס עלית

מיץ תפוזים תפוזינה

שישיית מי עדן