חדשות    

השכונות העשירות והחזקות בישראל – פארק צמרת בצמרת

צילום: ויקיפדיה. איתן טל

הלמ"ס פרסמה סקירה של  שכונות ומועצות מקומיות לפי דירוגן הסוציו-אקונומי. בעוד יש מספר מועט של שכונות עשירות, יש עשרות של שכונות עניות. פארק צמרת היא שכונת המגורים שעומדת בצמרת הסוציו-אקונומית של ישראל. במקום השני נמצאת שכונת צהלה, ואילו במקום השלישי נמצאת שכונת דניה בחיפה.

יש שבע שכונות בישראל ושתי מועצות מקומיות שזכו להיות באשכול החברתי-כלכלי הגבוה ביותר. אולם יש יותר מ-90 שכונות שמשויכות לאשכול החברתי-כלכלי הנמוך ביותר – 1, ובראש שכונת רמת אלחנן בבני ברק, קריית הרמ"א ורמת התנאים בבית שמש, ומאה שערים בירושלים.

המדד הוא סוציו-אקונומי ולכן לא בוחן רק הכנסה אלא גם  הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות. מבחינת ערים תל אביב היא העיר שמרכזת בתוכה את החוזק הסוציו-אקונומי הגדול ביותר במדינה. מתוך 7 שכונות שהגיעו לאשכול 10, 4 היו בתל אביב, 2 ברמת השרון ואחת בחיפה.

אלו עשר השכונות החזקות בישראל:

פארק צמרת, תל אביב

צהלה, תל אביב

דניה, חיפה

כוכב הצפון, תל אביב

נווה רום, רמת השרון

שרונה, תל אביב

סביון

נווה גן, רמת השרון

כפר שמריהו

מתוך 140 שכונות המשוייכות לאשכולות 9-10, תל אביב עדיין מובילה עם למעלה מ-40% מהשכונות הללו, 58 במספר; אחריה נמצאת חיפה, שבה 11 שכונות משתייכות לאשכולות 9-10, הרצליה 9 שכונות, רמת השרון 8, ורמת גן 7.

השכונות העניות נמצאות בעיקר בירושלים –  פחות מ-40 אזורים סטטיסטיים בעיר, כמעט רבע מכלל האזורים שמרכיבים את העיר, כ-40% מכלל אוכלוסיית העיר וכמעט מחצית מכלל שכונות העוני בישראל, נכללים באשכול הסוציו אקונומי העני ביותר 1, ובראשם שכונת מאה שערים. אחריה בטבלה  נמצאות הערים רהט ומודיעין עלית, שבכל אחת מהן 9 שכונות בתחתית האשכול הסוציו אקונומי, ביתר עילית 8, ובית שמש 6.

השכונות עם התשואה הכי גבוהה לנכס

שיקום שכונות – פתרון נוסף למצוקת הדיור (אבל חלקי)