עסקים קטנים    

וואטסאפ לעסקים – המדריך שיקל על שירות הלקוחות שלכם

מעודכן ל-05/2019

וואטסאפ היא לא רק לקבוצות מהמשפחה, מהעבודה או מהגן, וואטסאפ יכולה להיות טובה גם לעסקים. ויש לה אפילו כלי ייעודי לכך, אפליקציית וואטסאפ ביזנס  עבור עסקים – הטובה גם לעסקים קטנים ובינוניים. האפליקציה הייעודית לעסקים מאפשרת יצירת חשבון עסקי רשמי שבאמצעותו עסקים יכולים לספק מענה ללקוחות ולהיות איתם בקשר.

כדי שעסקים יוכלו לספק שירות לאותם לקוחות פרטיים, וואטסאפ השיקה עבור בעלי עסקים אפליקצייה ייעודית שבה ניתן ליצור פרופיל או חשבון עסקי. כבר חברות גדולות משתמשמות בוואטסאפ ככלי עסקי, בהן אפשר למצוא את בנק לאומי וחברת הביטוח כלל.

מה זו וואטסאפ לעסקים

וואטסאפ עסקים די  דומה מאוד לאפליקציה הרגילה, אך היא בנוייה כך שתתאים גם לעסקים.מטרת אפליקציה לעסקים נועדה לעזור לעסקים להיות בקשר עם הלקוחות שלכם להגיב טוב יותר לפניות של לקוחות, לקבל מידע סטטיסטי ובקרוב גם יושק לכולם חיבור API למפתחים. באמצעות אפליקציית וואטסאפ לעסקים תוכלו גם לתייג את הלקוחות, ניתן ליצור הודעות ברוכים הבאים והודעות אוטומטיות ועוד.

היתרון של האפליקציה הוא שהלקוחות שלכם יודעים שדיברו עם נציג רשמי של בעל העסק. בחשבונות אלו יש 3 דרגות של אימות:

  1. חשבון עסקי – כל אחד מקבל את התגית הזו ברגע שנרשמים לאפליקציה. התגית בצורה של סימן שאלה אפור וזה מעיד כי וואטסאפ עדיין לא אישרה ולא אימתה את החשבון.
  2. חשבון מאושר – חשבון זה מקבל תגית V בצבע אפור וזה מעיד כי וואטסאפ אישרה שמספר הטלפון שייך לעסק.
  3. חשבון מאומת – זוהי הדרגה הגבוהה ביותר וחשבון זה מקבל תג אימות V בצבע ירוק. זה מעיד כי וואטסאפ אימתה כי חשבון זה שייך למותג אמין.

מי יכול להוריד אפליקציית וואטסאפ לעסקים

יש דרישות להתקנת האפליקציה שהן זהות לאפליקציה הראשית. אומנם צריך מכשיר אנדרואיד עם גרסה 2.3.3 ומעלה ושהמכשיר יכול לקבל מסרונים (SMS) ושיחות. עם זאת, גם בעלי אייפון אמרו שהצליחו להוריד את האפליקציה.

מעבר מחשבון פרטי לעסקי

אם כבר פתחתם חשבון לעסק דרך חשבון פרטי תוכלו להעביר אותו לחשבון עסקי.אל תשכחו לעשות גיבוי לפני כן. עם זאת, אי אפשר להעביר חשבון עסקי לחשבון פרטיי.

כמו כן אי אפשר להשתמש לשני החשבונות באותו מספר. לשם כך אפשר להשתמש במספר וירטואלי, המעביר בעקוב אחריי למספר המקורי, או לרכוש סים חלופי.

איך יוצרים חשבון וואטסאפ לעסקים?

תחילה מורידים את האפליקציה לטלפון הנייד .

  • אנדרואיד – יש להוריד בחינם מחנות האפליקציות של גוגל פליי.
  • iOS – יש להוריד מחנות האפליקציות של אפסטור.

לאחר שהתקנתם והפעלתם את האפליקציה, תתבקשו לאמת את מספר הטלפון שיהיה מיועד לחשבון העסקי שלכם ותוכלו לשחזר את היסטוריית השיחות שלכם . אז תצטרכו להזין  את שם העסק שלכם באפליקציה, ולאחר מכן תתבקשו להגדיר את פרטי העסק עושים זאת כך:.

י כניסה אל האפליקציה > כניסה לתפריט > הגדרות עסק > פרופיל.

  • תמונת פרופיל – תמונה שמייצגת את העסק שלכם, הגודל הקטן ביותר הוא 192X192 פיקסלים.
  • מיקום – כתובת העסק שלכם שתוצג לצד מפה.
  • קטגוריה – יש לבחור מהו תחום העיסוק של העסק שלכם.
  • תיאור העסק – טקסט קצר על העסק שלכם.
  • שעות פעילות – רלוונטי למי שמקבל קהל בעסק.
  • דואר אלקטרוני – אימייל ליצירת קשר עמכם.
  • אתר אינטרנט – ניתן להוסיף קישור לאתר האינטרנט של העסק שלכם אן לרשתות החברתיות.

לא לשכוח לשמור

הגדרות אוטומטיות ומהירות

אם תרצו תוכלו להגדיר הודעות אוטומטיות או מהירות כדי לחסוך זמן, בדומה לבוטים בצ'אטים באתרים העסקיים. וואטסאפ עסקים מאפשרת 3 סוגי הודעות בינתיים שנמצאות בהגדרות העסק באפליקציה.

  1. ברוכים הבאים – הודעה שתישלח ללקוח כאשר הוא יוצר קשר לראשונה או אם לא פנה אליכם14  יום.
  2. לא נמצא – הודעה שתוצג ללקוחות כאשר אינכם זמינים..תוכלו לתזמן  מראש לפי שעות וימים.
  3. הודעות מהירות – הודעות מוכנות מראש שניתן להקצות להם קיצור דרך שחוסך מכך להקליד מחדש את ההודעה בכל פעם.

ניתוח נתונים

כמו  בגוגל גם, וואטסאפ מספקת כלי אנליטיקס אשר עוזרים לכם לנתח סטטיסטיקה, כמה אנשים קיבלו הודעות וכמה מהם קראו, כמה הודעות נשלחו ומדדים נוספים.