קריירה    

ויזה לארה"ב למעסיקים ולעובדים – כל מה שצריך לדעת

pixabay

מעודכן ל-04/2019

באפריל 2019 נפתחה קטגוריית האשרות E2 בפני חברות ישראליות וישראלים ומדובר על חדשות טובות לעובדי ההייטק שרוצים לקבל וויזה לארה"ב..

ויזת  E2 שהינה וויזה למשקיעים מאפשרת לישראלים לשהות ולעבוד בארה"ב, בתנאי שהשקעתם מייצרת מקומות עבודה וכן בתנאי שלעסק שנפתח בארה"ב יש הון מינימלי. האשרה אם כך היא על פניו חדשות טובות למשקיעים ומעסיקים, אלא שהאשרה החדשה תאפשר לחברות ישראליות להעביר לארה"ב עובדים ישראלים, בקלות לעומת העבר. החברות הישראליות כבר לא צריכות לעמוד בתנאים קפדניים. בעבר נמנעה האשרה, מחברות רבות מכיוון שלא עמדו בדרישות המחמירות, לרבות הוכחת ידע ייחודי, הישגים יוצאי דופן, וותק תעסוקתי ועוד.

האשרה החדשה מאפשרת לנייד עובדים ללא תנאי הסף המחמירים, וזאת על רקע ההנחה שהשקעה בארה"ב של המשקיעים (שמקבלים את האשרה) יוצרת ערך כלכלי ומקומות עבודה לאמריקאים. ההנחיות לא כוללות אמנם את גובה ההשעה המינימלי, אך הן מחייבות השקעה הונית עד לשלב של מעבר העסק לרווח.

במקביל לאשרה הזו – E2 שמיועדת בפועל לישראלים שמעוניינים לעבוד בארה"ב, קיימת אשרה "בפוכה" של אמריקאים שמעוניינים לעבוד בארץ –  B5. מדובר על אשרה שמבוססת על השקעה בישראל.

הגדלת המס על אופציות לעובדים – מה צריך לדעת?

איך להוציא ויזה לארצות הברית

קיבלתם אופציות בזמן רילוקיישן? מס הכנסה רוצה תשלום גם על הזמן שהייתם בחו"ל