חדשות    

זהירות מזירות מסחר לא מפוקחות; ומי הן הזירות המפוקחות?

ענת גואטה, יו"ר רשות ני"ע צילום: ענבל מרמרי

הזירות הלא מפוקחות (דגש על לא מפוקחות) מפילות חללים רבים בזמן האחרון – תהיו זהירים. אחרי שג'נרל טרייד של דודו רוז ושורט טרייד של שלומי נוימן, שהציעו למשקיעים שירותי ברוקראז' (שירותי מסחר בני"ע) קרסו והשאירו את המשקיעים דרכן, מחפשים אחרי הכסף שהשקיעו בניירות ערך, קרסה גם איי.ג'י אינווסטק. החברה פועלת תחת השם המסחרי אינווסטק גלובל, הודיעה בשבוע שעבר למשקיעים דרך הזירה שלה "החברה מצטערת להודיע כי נקלעה לקשיים כלכליים בחודשים האחרונים עקב כישלון מסחרי ושרשרת טעויות עסקיות. החברה אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי לקוחות וספקי החברה. החברה מצרה על אובדן הכספים ומדגישה כי הדבר נעשה בתום לב מוחלט".

אחרי הקריסה של שלוש החברות האלו, מזהירה רשות ניירות ערך את המשקיעים באופן ספציפי מחברות וזירות מסוימות, וזאת אחרי הזהרה כללית שסיפקה לאחרונה לפיה יש לפעול רק דרךל מקומות/ זירות שמפוקחות על ידה.

הרשות מעדכנת בחשבון הפייסבוק שלה כי החברות אמרלד בייס ו-TradeStation Securities Inc,  אינן מפוקחות על ידי רשות ניירות ערך בשום צורה.

אזהרה זו, הנה בעקבות פרסומים שגויים שהתגלו במדיה החברתית, מהם עלול להיווצר הרושם כי החברות הנזכרות קיבלו אישור כללי מטעם רשות ניירות ערך לפעול בארץ – זה לא נכון. "סגל הרשות שב ומזהיר את הציבור מפני השקעות לא מפוקחות" – אז להיזהר.

זירות המסחר המפוקחות על ידי רשות ניירות ערך הן פלוס500, אייטרייד, קולמקס, רילפורקס.