מדריכי בנקאות    

חשבון פיוניר – כל מה שצריך לדעת

מעודכן ל-01/2019

חשבון פיוניר – האם כדאי?

חברת פיוניר נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם התשלומים הדיגיטליים – סוג של בנק אינטרנטי עם עלויות נמוכות לצרכנים. החברה ישראלית והיא מוערכת בכמה מיליארדי דולרים.

המוצר של פיוניר הוא חשבון בנק לצד כרטיס אשראי. למעשה, היתרון הגדול של פיוניר אינו טמון דווקא בכרטיס עצמו אלא באפשרויות המגוונות שמעניק החשבון. את הכרטיס מקבל כל מי שפותח חשבון והם משלימים זה את זה (הרחבה על כרטיס פיוניר). 

החשבון מאפשר לחברות, סוחרים ופרילנסרים ובעצם לכל המעוניין בכך, לבצע תשלומים והעברות כספים בין מדינות בקלות, במהירות ובעלות נמוכה יחסית לשירותי העברת כספים כמו פייפל למשל.

פלטפורמת התשלומים של פיוניר מאפשרת העברה מהירה של כסף בין מעל ל-200 מדינות וביותר מ-150 מטבעות שונים.

את החשבון של פיוניר אפשר לנצל גם כחשבון לכל דבר, להעביר ממנו תשלומים וגם לקבל, וקיימת גם אפשרות למשוך את הכספים שבחשבון פיוניר לחשבון הבנק המקומי של המשתמש.

עלות החשבון יחד עם הכרטיס היא שנתית ועומדת על 29$. מלבד זאת, גובה פיוניר עמלה של 1% על כל העברה של דולרים אמריקאים לחשבון (לנרשמים דרך האתר העמלה היא אפס).

תשלום דרך פיוניר

אחד היתרונות הגדולים של חשבון פיוניר הוא האפשרות לבצע תשלומים לבעלי חשבונות אחרים בפיוניר בחינם. אם אתה צריך להעביר כסף לספק שלך בסין או למעצב הגרפי ששכרת בשבדיה, התשלום עבור הסחורה או השירות, במידה ויש להם גם חשבון פיוניר – אינו כרוך בעמלה כלל. כמו כן, העברת הכסף יכולה להיעשות בכל מטבע.

העברת הכסף היא מהירה מאד והצד השני יראה את הכסף אצלו בחשבון בתוך שעתיים בלבד. העברת הכסף היא פשוטה מאד. מכניסים את כתובת המייל, את הסכום שמבקשים להעביר וכן רושמים בקצרה עבור מה נעשה התשלום.

במידה ולצד השני עדיין אין חשבון פיוניר, תישלח אליו הודעה המזמינה אותו לפתוח חשבון ולקבל את התשלום.

קבלת תשלום נעשית באותו האופן. במידה ולצד המשלם יש חשבון בפיוניר, אין עמלה כלל על התשלום המתקבל. על תשלום המתקבל מכרטיס אשראי שאינו פיוניר, גובה פיוניר עמלה של 3%.

יודגש כי למרות שאבסולוטית מדובר בעמלה גבוהה, באופן יחסי, אין זה כך.

משיכת הכסף מהחשבון

אם החלטתם למשוך כסף מחשבון פיוניר, תוכלו לעשות זאת בשתי דרכים:

הדרך הראשונה היא למשוך את הכסף בכספומט של לאומי באמצעות הכרטיס המסופק על ידי פיוניר. אם רוצים למשוך את הכסף בדולרים אפשר לעשות את זה בכספומטים שניתן למשוך מהם מט"ח. אם רוצים למשוך את הכסף בשקלים ובחשבון יש מט"ח, מלבד העמלה הזאת, יש גם תשלום עמלת המרה לפיוניר ולמאסטרכארד. אם המשיכה היא באותו המטבע שקיים בחשבון אין עמלת המרה.

הדרך השנייה היא משיכת הכסף לחשבון הבנק הישראלי שלכם. במקרה כזה גובה פיוניר עמלה קבועה של 1.5 דולר במידה ומדובר במשיכה לחשבון דולרי; 1.5 אירו אם מושכים לחשבון באירו ; 1.5 ליש"ט אם מושכים לחשבון ליש"ט. עם זאת, משיכה לחשבון במטבע אחר (חשבון בנק שקלי למשל) תחוייבו ב-2% וזאת על פי שער האמצע של הדולר בזמן ההעברה. מדובר בשיעור המרה נמוך יחסית.

לנרשמים לפיוניר דרך אתר הון ניתנת הנחה בעמלה הזאת והיא תעמוד על 1.8% בלבד. לשם השוואה, במשיכת כספים מחשבון פייפל לבנק משלמים עמלת המרה של 3% וכן עמלה נוספת קבועה.

אז איזה עמלות משלמים בחשבון?

דמי שימוש שנתיים – 29 דולר

פתיחת חשבון – בחינם

קבלת כסף מחשבון בנק אחר – 1% אם מועברים דולרים ובחינם אם במטבעות אחרים. לנרשמים באתר הון יש פטור גם מהאחוז הזה.

קבלת תשלום בכרטיס אשראי – אם הלקוח משלם לכם בכרטיס אשראי פיוניר גובה עמלה של 3%.

שינוי מטבעות בתוך החשבון – בחשבון של פיוניר ניתן להחזיק סכומים במספר מטבעות. למשל אם יש לכם ספקים באירופה ובסין אז אפשר להחזיק ין ואירו. אם רוצים להעביר מהאירו לין כסף כדי לשלם לספק הסיני, פיוניר גובה עמלה של 0.5% ע להסכום המועבר.

העברת כסף לחשבון בנק במטבע שונה – כאמור, 2% מעל שער האמצע ולנרשמים דרך אתר הון 1.8%.

העברת כסף לחשבון בנק באותו המטבע – 1.5דולר/אירו/ליש"ט.

על מנת לפתוח חשבון בפיוניר יש לבצע רישום מהיר. ניתן לגשת ללינק שנמצא במדריך. במהלך הרישום יש להזין מספר פרטים אישיים, לבחור סיסמא ושאלות אבטחה, לתת את פרטי הבנק לשם אימות וזהו.בתוך יום או יומיים תקבלו מייל המסביר לכם כיצד להתחיל לפעול בחשבון. כל לקוח חדש של פיוניר מקבל 25 דולר לחשבונו לאחר שסיים להפקיד בו 1000 דולר.

כרטיס פיוניר – כל מה שצריך לדעת

השוואה בין חשבון בפיוניר לחשבון פייפל