שוק ההון    

טבע – בגולדמן זאקס מאמינים בקאמבק

קאר שולץ, מנכ"ל טבע

האם שנה אחת יכולה לעשות הבדל כל כך גדול – טבע לפני שנה היתה חברה מרוסקת, האם עכשיו – היא בדרך המלך. בבית ההשקעות האמריקאי סבורים שכן. "נכון שרק שנה אחת בלבד חלפה, אך ההבדל משמעותי", כותבת  ג'יימי רובין, אנליסטית בכירה בגולדמן זאקס, על חברת טבע.

גולדמן זאקס היה פושר על טבע, כך שההמלצה החיובית הפעם היא לא עניין של מה בכך.  בגולדמן מעלים את מחיר היעד למניית טבע מ-25 ל-28 דולר למניה – פרמיה של 17% על מחיר השוק.

מניית טבע – כל מה שצריך לדעת

רובין שביקרה במשרדי טבע בארץ כתבה בעדכון על מניית החברה – "טבע נהפכה מחברה חסרת כיוון שמגיבה לאירועים בשוק, לחברה עם הנהלת אקטיבית ועם דרך ברורה ומהירה להבראה. החברה צפויה להעלות את תחזיותיה  ל-2018 כבר באוגוסט".

להערכת רובין, התוצאות ברבעון השני של 2018 יהיו טובות מהמצופה מכיוון שהקופקסון נמכר מעבר להערכות המוקדמות שסברו שתהיה חדה במכירות לאור התחרות הגנרית.. כמו בן, סבורה רובין כי "התוצאות ברבעון השני יושפעו לטובה כתוצאה מההתייצבות בשוק הגנרי האמריקאי, וגם מכיוון שהתחזית ל-2018 מבוססת על ההערכה שתהיה תחרות למשאף לאסתמה ProAir. אבל, חברת פריגו — שהיתה צפויה לשווק את הגרסה הגנרית למוצר — כבר לא צופה שתקבל את האישור לשיווקו ב–2018".

בנוסף מדגישים בגולדמן זאקס את  התרופה המקורית – אוסטדו (Austedo) שמיועדת לתסמונת כוריה של מחלת הנטינגטון ודיסקינזיה מאוחרת (הפרעה עצבית). להערכת רובין – "התרופה הזו בנוסף לכל הפרמטרים החיוביים שרואים כעת, יגדילו את ה-EBITDA  ואת תזרים המזומנים של טבע, ויקטינו משמעותית את החוב של החברה.  התרופה החדשה עשויה להגיע למכירות של 1 מיליארד דולר".

תרופה נוספת שיכולה להיות מאוד משמעותית לטבע היא תרופת ה- Fremanezumab לטיפול במיגרנה.

ובהינתן כל המגמות החיוביות, בגולדמן זאקס צופים כי  הרווח התפעולי התזרימי של טבע יהיה גבוה ב–200 עד 250 מיליון דולר בכל אחת מהשנים הבאות. המשמעות – עמידה ביעדים הפיננסים והקטנת החוב.

עוד סבורים בגולדמן כי ברגע שהמשקיעים יעריכו שהחברה מסוגלת לעמוד בחוב וזה יקרה כאשר מכפיל החוב לאבידה יהיה 4מתחת  , המניה צפויה לעלות בשיעור חד. זה יקרה להערכתם באמצע 2019.

מניית טבע – כל מה שצריך לדעת

מניית טבע – האם המניה יכולה לרדת לאפס?

טבע – האשמים