זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    חדשות    

טיפולי פוריות – מי יממן?

PIXABAY

כולנו יודעים שישראל היא מעצמת טיפולי פוריות, וכולם לוקחים חלק במאבק הילודה. מדי שנה מתבצעים בישראל יותר מ-40 אלף טיפולי פוריות, אלו כוללים טיפולי הורמונים, הזרעות אל תוך חלל הרחם, השבחת זרע והפריה חוץ-גופית -שאיבת ביציות.

טיפולים במסגרת סל התרופות

וכמה זה עולה? רוב הטיפולים ההורמונליים ניתנים במסגרת סל התרופות. גם הזרעה מלאכותית היא במסגרת סל התרופות. עם זאת, טיפולי הפריה חוץ גופנית שכלולים בסל התרופות ניתנים רק לילד ראשון ושני.

הזכאים הם בני זוג שאין להם ילדים משותפים, גם אם יש להם בני זוג מנישואים קודמים; אישה ללא ילדים; ומי שאובחנו גנטית כבעלי סיכון. הטיפולים המכוסים בסל הבריאות ניתנים עד שני ילדים, ללא קשר למספר ההריונות. גם תאומים נחשבים שני ילדים.

הטיפולים ניתנים מגיל 18-45, אם מדובר בביציות של האישה. תרומת ביצית תינתן עד גיל 54.

טיפולים משלימים בקופות החולים

רוב הביטוחים המשלימים מכסים חלק מהעלויות שסל הבריאות אינו מכסה, כמו טיפול לילד שלישי, תרומת ביציות, טיפולים בבית חולים וכד'. רוב קופות החולים מחלקות את תהליך ההפריה החוץ גופית ל-3 שלבים, ובהתאם מחושבת ההשתתפות העצמית ונדרשת התחייבות לתשלום:

  1. שלב א': טיפול הורמונלי להשראת ביוץ ובדיקות נדרשות.
  2. שלב ב': טיפול לשאיבת ביציות, הפרייתן והחזרת עוברים מופרים.
  3. שלב ג': טיפול להפשרת עובר קפוא והחזרתו לרחם

ברוב קופות החולים יש תקופת זמן מוגבלת  מרכישת הביטוח המשלים עד שיהיה אפשר לקבל את הטיפולים. בין אם הסיבה להיעדר הפוריות היא הגבר ובין אם האישה, קופת חולים של האישה היא שמכסה את הטיפולים. אלא אם מדובר בטיפול בזרע של הגבר.

את ההפניה מקבלים מרופא פוריות מומחה מטעם קופת החולים של האישה. אז מחכים לאישור מטעם ועדת הפוריות של הקופה. את הסניפים מגישים בקופת החולים. לאחר קבלת האישורים אפשר לפנות למחלקות הרלוונטיות בבתי החולים לתחילת הטיפול. לא לשכוח להביא טופס 17 מקופת החולים. מחזורי הטיפול משתנים לפי הגיל. כדאי לבדוק בקופות החולים שלכם מה ניתן לכם.

כמה עולה

הערכת עלות מחזור טיפול ב- IVF היא כ- 20,000 שקלים (לא כולל עלויות של התרופות). עלות התרופות נעה בין כמה עשרות שקלים לאלפי שקלים בחודש.

זכויות עובדים בטיפולי פוריות – מה החוק אומר?

שאלות שאסור לשאול בראיון עבודה

התעמרות בעבודה – איך מתמודדים

.