חדשות    

יציאת ספטמבר – מיליון ישראלים יצאו לחו"ל במהלך החגים

הישראלים ממשיכים לצאת ולהתאוורר בחו"ל. מחירי הנופש בארץ גבוהים, השקל מתחזק וחברות התעופה חותכות במחירים אז אין בירה, חייבים לטוס לחו"ל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום כי בחודש ספטמבר השנה נרשמו 910 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל. בסה"כ נרשמו 977 אלף יציאות לחו"ל כאשר 2% מהיציאות מיוחסות לישראלים המתגוררים בחו" ושהו בארץ בביקור מולדת. על פי נתוני הלמ"ס 47 אלף ישראלים יצאו לחו"ל פעמיים או יותר במהלך החודש.

על פי הנתונים עברו בחודש ספטמבר בנתב"ג, שדה התעופה המרכזי של ישראל, כ-880 אלף אנשים.

בסה"כ יצאו בתשעת החודשים מתחילת השנה דרך נתב"כ כ-6.2 ציליון אנשים לעומת כ-5.5 מיליון אנשים בתקופה המקבילה ב-2017.

אחוז יציאות הגברים בגילי העבודה 25 – 64 היה 55%, לעומת 52% בגילים הצעירים.

בסה"כ נרשמו בחודשים ינואר – ספטמבר 6.8 מיליון יציאות, מתוכן 6.2 מיליון יציאות היו דרך האוויר, 518 אלף יציאות היו דרך היבשה ו-51 אלף יציאות היו בדרך הים.

מהלמ"ס נמסר עוד כי על פי נתונים מנוכי עונתיות נרשמו בשלושת החודשים האחרונים, יולי – ספטמבר, 705 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל בממוצע לחודש, ירידה קלה לעומת שלושת החודשים הקודמים, אפריל – יוני, בהם נרשמו 709 אלף יציאות בממוצע לחודש.

מניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים, יולי – ספטמבר 2018, נרשמה ירידה של 0.4% בממוצע מדי חודש, ובשלושת החודשים הקודמים נרשמה יציבות במגמה.

עוד עולה מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות, עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, יולי – ספטמבר, היו 647 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל בדרך האוויר בממוצע לחודש, ירידה קלה לעומת שלושת החודשים הקודמים, אפריל – יוני, בהם נרשמו 650 אלף יציאות בממוצע לחודש.

מניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל בדרך האוויר עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים, יולי – ספטמבר 2018, נרשמה ירידה של 0.4% בממוצע מדי חודש, ובשלושת החודשים הקודמים נרשמה ירידה של 0.1% בממוצע מדי חודש.