תוכן ממומן    

ישראלים שמכרו נכס ושילמו מס שבח כדאי שתבדקו כנראה שמגיע לכם כסף בחזרה

עומדים לחתום על עסקת מקרקעין בישראל ואתם בצד המוכר? ייתכן ששמעתם על המושג 'מס שבח' אבל עדיין לא ירדתם לשורש העניין. ובכן, כדאי שתקדימו לעשות זאת מכיוון שמדובר בחלק בלתי נפרד מעסקאות מקרקעין בישראל. למרבה המזל, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהסביר כל מה שעליכם לדעת, וגם על ההחזרים כמובן! ואם כבר דיברנו על החזרי מס שבח – מיטב פיננסים הוא גורם שכדאי לכם להכיר, כגוף מקצועי שיסייע גם לכם לקבל את הכסף שלכם בחזרה.

מה הם החזרי מס שבח – מיטב פיננסים עושים לכם סדר

נתחיל מההתחלה; מס שבח הינו מס המשולם בגין רווח ממכירת נכס. מובן שדבר אינו שחור ולבן בתחום המיסים, כך שתמיד ישנם סעיפים והסתייגויות, כלומר כאלו שמגיע להם החזר ואפילו פטור. כך, לאחר תשלום מיסי המקרקעין אתם עלולים לגלות ששילמתם מעל הסכום הנדרש, כך שמגיעים לכם החזרי מס שבח – מיטב פיננסים נכנסים לתמונה בשלב שבו מעוניינים להגיש בקשה לרשות המיסים, ולהוכיח מדוע מגיע לכם ההחזר. בעזרת המקצוענים, ההוכחה תהיה מדויקת וחותכת יותר, כך שהסיכוי לקבלת ההחזר, יגדל ומשמעותית.

הנה כמה מקרים בהם בדרך כלל מגיע החזר מס שבח:

  • תיקון שומות מס שבח – חשוב לדעת כי מס השבח משולם על הרווח 'נטו'. למה הכוונה? למשל, אם במכירה הרווחתם 700 אלף ₪ אבל כאשר חישבתם את המס, לא נוכו ממנו הוצאות כמו עורך דין, שיפוץ ועוד, ייתכן ששילמתם מעל הסכום הנדרש. במקרה זה, ניתן לפנות לפקיד השומה במה הכנסה שבח ולתקן את החישוב. במידה והחישוב מאושר, תקבלו החזר!
  • איזון מיסויי – איזון מיסויי הינו הסתכלות כללית מבחינה מסויית על השנים אחורה וקדימה כולל רווחי הון או הפסדי הון וביחס למצבו האישי של הלקוח , ילדים בן זוג מקום מגורים ועוד.בכדי לבחון איזון מיסויי יש צורך לשלב בין מיסוי מקרקעין , מס הכנסה ,ביטוח לאומי .עדיף ואף מומלץ בכדי להחזיר את המקסימום שיהיה עורך דין מומחה במיסוי מקרקעין בשילוב רואה חשבון המתמחה במקרקעין ויועץ מס
  • תכנון מיסויי מראש- יש לתכנן כיצד רוצים להעמיס את המיסוי כך שישולם המס מינימאלי זואי פעולה אשר ניתן לבצע לפני עסקת המכירה או לאחר העסקה בפועל דבר שעדיף להימנע ממנו מראש בכדי לא להגיע לחיובים מיותרים

 

 

נקודה שחשוב לדעת

כאשר מדברים על החזרי מס שבח – מיטב פיננסים יזכירו לכם כי החזר מס שבח ניתנים עד שש שנים מתשלום המס! כך, חשוב לפעול במהירות ולא להגיע למצב שבו הנושא נשכח, וסכומים גדולים שהייתם יכולים לקבל, אובדים. צרו קשר בהקדם עם המומחים, ובואו לדרוש את הזכויות שמגיעות לכם!