חדשות    

יש תחושה של עליית מחירים באוויר; עכשיו גם המים מתייקרים ב-3%

עושה רושם שהכל מסביב מתייקר, למרות שמדד המחירים אומר אחרת. לפני מספר ימים הודיעה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים כי היא מעלה מחירי משקאות מוגזים 1.5 ליטר ופחיות, בין היתר קוקה קולה וספרייט וכן את משקאות פריגת לאחרונה ייקרה החברה גם חלק ממוצרי טרה. בתחילת החודש דווח כי שטראוס העלתה מחירים ברשת בתי הקפה שלה. עכשיו הגיע תור המים. היום הודיעה רשות רשות המים מודיעה כי המים לצריכה פרטית יתייקרו ב-3.25%. הודעת הרשות באה ימים ספורים לאחר שספגה ביקורת ביקורת חריפה מצד  מבקר המדינה על התנהלותה ואחריותה למצב משק המים בישראל.

מרשות המים נמסר כי "בהתאם לחוק, מחירי המים והביוב חייבים לשקף את העלות האמיתית של המים, והם מתעדכנים פעמיים בשנה (תחילת ינואר ותחילת יולי). לקראת מועד עדכון המחירים הקרוב (1.01.2019) בחנה מועצת רשות המים בישיבתה היום את העדכון הנדרש והחליטה לפרסם לשמיעת עמדות הציבור את כללי תעריפי המים לשנת 2019, המהווים עלייה של כ-3.25% בממוצע". עברשות המייםם הדגישו כי "עיקר הנטל הכספי כתוצאה מהעלייה – בתעריף השני, הגבוה.

 ישנן שתי רמות למחירי המים. המחיר הנמוך נמדד לפי כמות הנפשות במשק-הבית, והוא יעמוד יעמוד מחודש ינואר  על 6.82 שקלים למ"ק (במקום 6.61 שקלים למ"ק כיום); והמחיר הגבוה יותר נגבה עבור כל כמות נוספת של מים שנצרכת מעבר לכמות המוכרת והוא יעמוד על כ-12.85 שקל למ"ק (במקום 12.44 שקל למ"ק).

"עליית המחירים נדרשה בעיקר בשל הגדלה ניכרת כמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה (בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים) והרחבה משמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני (חברת מקורות, איגודי ערים/מתקני טיהור שפכים, ספקים מקומיים ותאגידי מים וביוב). בנוסף, העדכון מגלם את עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי), כולל האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת המתמשכת", כך מנמקת רשות המים, שאף מדגישה כי "עליית המחירים בכ-3.25% מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע במחירי המים ב-5 השנים האחרונות. בין היתר בעקבות רפורמת התאגידים (צמצום תאגידי המים ממספרם הלא ריאלי)".

מדד המחירים בספטמבר עלה ב-0.1%

ארנונה על נכס ריק – כל מה שצריך לדעת