חדשות    

כחלון – "יש התמתנות במחירי הדירות"

שר האוצר משה כחלון אמר בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 – "יש השפעה על הצעדים שלנו בשוק הדירות. אנחנו פועלים ברץ מאז כניסתנו לתפקיד. אנחנו רואים שינויים בשוק הדירותן ויש התמתנות משמעותית במחירים. מחר יתפרסמו נתונים מאוד מעודדים. הנזק נגרם לאורך 12 שנים של הממשלות והשרים הקודמים, אני כאן כדי לשפר את המצב. השאירו לי את העבודה הזאת

"יוקר המחיר גבוה ואנחנו פועלים באופן שוטף להוריד אותו. אני מבטיח שלא ישאר כסף עודף בקופת האוצר. אנחנו לפני הורדת מיסים נוספת. נצטרך להחזיר כסף לשכבות החלשות, הכסף הזה יחזור לציבור".

כחלון אמר ביחס לשוק הנדל"ן כי "אמורים להתפרסם מחר נתונים מצוינים לגבי שוק הדירות, יש ירידה בשיעור של כ-45% בהיקף העסקאות בראשון לציון וברחובות. יש לנו עוד הרבה עבודה. אבל הכי חשוב זה לא לפחד. יש עלינו לחצים אדירים. נכון להיום, 8,000 זוגות צעירים שלא חלמו על לקנות דירה חתמו כבר על חוזים. עשינו פה דברים קשים שלא עשו אותם בעבר, כולל מיסוי. לא הייתה ברירה. שרים לפניי פחדו מאנשים חזקים ואני יודע שאני משלם מחיר פוליטי. אני מוכן לקחת את הסיכון הזה כדי שלזוגות הצעירים תהיה דירה, ואני מאמין בדרך שלי".

ביחס ל לחוק הדירה השלישית אמר כחלון – "משכירי הדירות מנצלים את המצב ומעלים את המחיירם.  אין סיבה ששכר הדירה יעלה. החוק כרגע נמצא בבג"ץ ואני מקווה שתתקבל הכרעה בתוך חודש-חודשיים".