חדשות    

כלכלני בנק לאומי: הריבית לא תשתנה

כלכלני בנק לאומי מעריכים הבוקר כי: "בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי השבוע אך ייתכן וינקוט טון יוני יותר בכל הקשור להורדת ריבית בהמשך הדרך". הכלכלן הראשי ד"ר גיל בפמן ואסטרטג הריביות דודי רזניק מציינים בהקשר זה כי "לא מן הנמנע כי בהחלטה תיתן הוועדה המוניטארית פתח – FORWARD GUIDANCE —  להורדת ריבית בהמשך הדרך, בעיקר על רקע המשך הירידה הצפויה בסביבת האינפלציה, המשך מגמת התחזקות שקל, חשש מפני הרעה ניכרת של המצב הכלכלי הגלובלי ואפשרות למהלך הפחתת ריבית של הפד. ישנה אפשרות ממשית להפחתת ריבית בנק ישראל בסביבות חודש מאי".

בקשר לצמיחה במשק, בבנק לאומי מעריכים הבוקר כי "ההתפתחויות סביב התפשטות וירוס הקורונה, צפויות, בתרחיש מרכזי שמניח השתלטות על המגפה עד לסוף הרביע הראשון של 2020, להוביל לפגיעה מתונה בצמיחת המשק העולמי וכתוצאה גם בזו של המשק המקומי (ירידה של 0.1-0.2 נקודות אחוז ביחס לתחזית המקורית, אל מתחת ל-3%). התממשות של תרחיש פסימי יותר (בעל הסתברות נמוכה יחסית) עלולה, לפי לאומי, להאט את צמיחת המשק הישראלי בשנת 2020 באופן משמעותי יחסית, שמשמעותו צמיחה נמוכה מ-2% (ריאלי).

בלאומי ממליצים על השקעה במח"מ בינוני -ארוך של 5-7 שנים. עוד ממליצים על אחזקה עודפת משמעותית בשקלים הלא צמודים.

מומלצת הגדלת רכיב המזומן. החלק הקצר-בינוני בעקומים פחות מעניין על רקע העובדה כי ירידת התשואות מוצתה כמעט לחלוטין.  מומלץ למכור IRS דולרי קצר לטווח של עד 5 שנים כנגד קניית IRS שקלי מקביל על רקע הציפייה להמשך צמצום פער התשואה השלילי".

לאומי שוקי הון: למרות הקורונה סקטור השירותים מחזק את השקל